کد خبر: ۳۹۱۳
حجت‌الاسلام رسولی خبر داد:

برگزاری دوره آموزشی زکات ویژه امامان جماعت و محله

دبیر زکات بنیاد هدایت گفت: نشست آموزشی زکات هفته آینده برای ۴۵ نفر از امامان فعال در عرصه زکات برگزار می شود و از منتخبین دوره در امر مشاوره زکات بهره گیری خواهد شد.
۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰

برگزاری دوره آموزشی زکات ویژه امامان جماعت و محله

حجت الاسلام حسن رسولی، دبیر میز تخصصی زکات بنیاد هدایت  با اشاره به اهمیت فریضه زکات، گفت: زکات ۵۹ مرتبه در قرآن آمده که ۲۷ مرتبه آن در کنار نماز واقع شده است و حدود ۲۰۰۰ روایت نیز در مورد زکات داریم و معروف است کسی که زکات ندهد، نمازش قبول نیست.

وی، اهمیت جایگاه زکات را یاد آور شد و افزود: زکات در تعالی جامعه و جلوگیری از آسیب های اجتماعی جایگاه ویژه ای دارد و درآمدی است از مردم برای مردم و راهی برای رسیدن مردم به عدالت می باشد.

دبیر زکات بنیاد هدایت با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در میز تخصصی زکات بنیاد هدایت، عنوان کرد: سال گذشته نرم افزار جامع زکات طراحی شد که محتوای آموزشی و نحوه محاسبه زکات در آن قرار داده شد و در نسخه جدید نیز قرار است امکان ثبت تجربه و گزارش گیری از عاملین زکات و همچنین محاسبه کسر مخارج زکات به این نرم افزار اندرویدی اضافه شود.

حجت الاسلام رسولی ادامه داد: در همین راستا دوره آموزشی غیر حضوری زکات در کانال «خانه امام» در حال برگزاری است که در هفت فصل برگزار می‌شود و در پایان هر فصل آزمون گرفته می شود و در نهایت به ۳۰ نفر از برندگان تور زیارتی قم و هدایای دیگر اهدا خواهد شد.

حجت الاسلام رسولی به برگزاری نشست آموزشی زکات نیز اشاره و اظهار کرد: روزهای ۱۵ و ۱۶ تیرماه نشست آموزشی تکمیلی زکات برای ۴۵ نفر از امامان فعال در عرصه زکات برگزار خواهد شد و در این دوره فشرده نکات مربوط به زکات، آشنایی با گفتمان امامت، موضوع تجربه نگاری و موضوع بارش ایده و روش های مختلف جذب از نحوه مراجعه تا مصارف زکات و همچنین انگیزه سازی برای پرداخت زکات و ... ارائه خواهد شد.

وی یکی از خروجی های نشست اخیر هفته آینده را آموزش و تربیت مشاورین زکات دانست و افزود: افراد موفق در این عرصه به عنوان مشاور زکات در کانال خانه امام در کنار ما به فعالیت خواهند پرداخت و از ظرفیت ها و توانایی های آن ها در عرصه جمع آوری زکات استفاده خواهیم کرد.

دبیر میز تخصصی زکات بنیاد هدایت در پایان خاطرنشان کرد: از بین ۳۰ هزار مسجد فعال در کشور نزدیک به ۳ هزار نفر از امامان فعال در عرصه زکات و علاقه مندان به فعالیت در این عرصه به ما لبیک گفته اند و در طرح بنیاد هدایت همه زکات جمع آوری شده در همان محل و روستا و برای امور مردم همان منطقه مصرف خواهد شد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار