ما یک خانواده ایم. یک خانواده بزرگ تبلیغی- فرهنگی که از پس سالها تلاش همسنگرانمان که منشأ خیر و برکات بزرگی در عرصه فرهنگ این کشور بوده اند؛ حالا به گام دوم نهضت تبلیغ اسلام ناب رسیده. ما سعی میکنیم راه پرافتخاری که تا امروز طی شده را همگام با روزگار گام دوم انقلاب اسلامی پیش ببریم. و در این راه کلانایدههایی را دنبال کردهایم.
مهمترین کار خانواده سازمان تبلیغات در این سالها حمایت از مجموعههای مردمی بوده. ما سعی کردهایم تا جایی که میشود از تصدیگری و فرهنگِ بالا به پایین دور شویم و شرایط را برای شکوفایی مردم در امر فرهنگ و تبلیغ مهیا کنیم. به جای تصدی، تنظیمگر و تسهیلگر باشیم و دستور در فرهنگ، از از حلقههای میانی بهعنوان واسطان میان مردم و حاکمیت پشتیبانی کنیم. پشتیبانیای که شکلهای مختلف و گاهی تجربهنشدهای داشته و از پشتیبانی و حمایت رسانهای را حمایتهای زیرساختی و... را شامل میشود.
ما معتقدیم کارهای بزرگ را نمیشود تنهایی انجام داد و برای این که بشود اتفاقات بزرگ را رقم زد نیاز به جمع شدن همتهای مؤمنانه هست. و این یعنی به جای آن که تنها به دل کار بزنیم و از دل این دستتنهایی دلآشوب کیفیت آن عملیات بشویم، سعی میکنیم از نهادها و ارگانهای مختلف دعوت کنیم تا با هم طراحی کنیم؛ ایده را درست و دقیق تصویر کنیم و برای تمهید زیرساختی آن هم دست توی دست هم بگذاریم. این یعنی شراکت در کار؛ شراکتی که با مشارکت فرق دارد و یک صاحب ندارد و همه آنها که کمک میکنند خادمش هستند و مردم صاحبش. جایی که آرم و لوگوی خاصی پای آن نیست و واقعاً سعی میکند فضا را برای مردم فراهم کند. در این نگاه تازه که حالا نشانههای متعددی برای توفیقش در این سالها وجود دارد، دغدغه آرم، جای خودش را به دغدغه آرمان داده و چی بهتر از این؟
زنده باد فراتهران! توی این سالها سعی کردهایم کارهای مهم فرهنگی، هنری و اجتماعی را در شهرها و سامانهای مختلف این سرزمین پرافتخار به انجام برسانیم. کارهای بزرگ در بوم خودشان اجرا می شود و اینطوری نه فقط زینتآرای گزارش کارها، که اثربخش و مردمی می شود. مثلاً اگر قرار است شب شعری با موضوع وحدت برگزار شود، استانهای تلفیقی ایران عزیزمان میزبان و مجری و همه کاره آن میشوند، یا اگر قرار است کاری برای موکبداران اربعین سیدالشهدا انجام گیرد، خوزستانی مجری و مدیرش میشود که واقعاً درگیر ماجرای موکبها و مرز و مسافر و... است. اینطوری همه چیز واقعی تر است و این کارها فقط برای پرکردن ویترین نمی شود. واقعی می شود و اصیل. مثل تمام سامانهای رنگارنگ ایران عزیز ما.
در کنار همه اینها ما بازیگران مهمی در عرصه زیست بوم فرهنگی کشور را نیز در کنار خود داریم. سینماهای حوزه هنری، مجموعه های انتشاراتی بنیاد کتاب، مجموعه های آموزشی مانند سازمان مدارس صدرا و دانشگاه سوره، مجموعه های تبلیغی قرآنی مانند آزمون های حفظ قرآن کریم و چندین مجموعه که وظیفه صدور مجوز در امور مختلف فرهنگی تبلیغی در سطح کشور را عهده دار هستند. در این امور هم باید به این فکر کنیم که نقش آفرینی این بازیگران در زیست بوم فرهنگی کشور را تقویت کنیم و روزآمد.
T
T