کد خبر: ۳۹۷۱
پویش 1401 سازمان تبلیغات اسلامی بشرویه

«چادر مادرم پرچم عزای حسین (ع)»

پویش «چادر مادرم پرچم عزای امام حسین (ع)» که درسال ۹۹ در شهرستان «بشرویه» برای نخستین بار به همت سازمان «تبلیغات اسلامی» این شهرستان برگزار شد در حالی وارد سومین سال برگزاری می‌شود که امسال محرم قرار است با شکوهی بیشتر برگزار شود. این پویش، با هدف تکریم فرهنگ حجاب و فرهنگ حسینی(ع) برگزار می شود.
۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸

به گزارش پایگاه خبری نهضت، پویش «چادر مادرم پرچم عزای امام حسین (ع)» ، پویشی خلاقانه است که با هدف تکریم فرهنگ حسینی (ع) ، فرهنگ حجاب و احترام به مادران مومن و دیندار کشورمان برگزار می شود.
عباس خاکشور - کارشناس امور فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بشرویه - درباره این طرح می‌گوید: بشرویه یکی از شهرستان‌های خراسان جنوبی است، با توجه به اعتقادات قوی مذهبی مردم این شهرستان، می توان گفت که تمامی مادران و  زنان شهرمان در خارج از منزل ، چادر مشکی به سر می کنند و پوشش رسمی بانوان این شهرستان در خارج از منزل چادر مشکی است.

وی در ادامه می افزاید : با توجه به این فرهنگ ، چادرهای مشکی استفاده شده در این شهرستان زیاد است؛ به همین دلیل برای استفاده مجدد از این پارچه‌ها و چادر‌ها ،  ایده اجرای این طرح به ذهن رسید که در تهیه، تولید و توزیع بیرق سیاه ایام عزاداری سید و سالار شهیدان از چادر‌هایی که مورد استفاده قرار گرفته و بسیار برای ما محترم  است بار دیگر استفاده کنیم.

چرا این طرح اجرا می شود

  کارشناس امور فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بشرویه ،درباره هدف از برگزاری چنین پویشی در سطح شهرستان می گوید : اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بشرویه برای انجام این پویش چند هدف را دنبال می‌کند  که مهمترین آن بیان احترام بالای ما به حجاب مادران و زنان شهرمان است ، علاوه بر آنکه اجرای این طرح، مشارکت بانوان شهرستان در فعالیت‌های اجتماعی، مردمی و جهادی را به دنبال داشته است که در این میان عزاداری سرور و سالار شهیدان از مهمترین عرصه های حضور و فعالیت بانوان است.

وی در رابطه با ایده اولیه و استقبال مردمی از  این پویش گفت: ایده اولیه و اصلی این پویش، توسط حجت السلام اکبرزاده مقدم-  روحانی مسجد امام موسی ابن جعفر (ع)-  که رابطه بسیار خوب و تنگاتنگی با اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بشرویه دارد ارائه شد  که استقبال بسیار خوبی در همان روز‌های اولیه از سوی مردم و بانوان صورت گرفت و حال که در آستانه ورود به محرم سال ۱۴۰۱ هستیم شاهد پیشرفت و برکت در این پویش هستیم.

مشارکت بالای مردمی

خاکشور آماری در خصوص میزان و مقدار چادر‌های تقدیم شده به این پویش و همچنین کار‌های صورت گرفته بر روی پارچه‌ها و چادر‌های اهدایی می افزاید: سال ۹۹ در مسجد امام موسی ابن جعفر (ع) و با حضور ۱۰ نفر از بانوان محترم، این کار شروع شد و در سال بعد یعنی سال ۱۴۰۰ شاهد یک جهش ۵ برابری در تعداد بانوان شرکت کننده و فضای این پویش بودیم که توانستیم ۳۰۰ پرچم را بعد از تولید و طراحی، به دست جوانان خوش ذوق و هنرمند بشرویه‌ای که همگی همانند بانوان شهرستان به صورت جهادی پای کار آمده‌ بودند بسپاریم تا آنها  با خطاطی و نقاشی این بیرق های عزاداری را آماده کنند ، و پس از اتمام کار  در میادین، خیابان‌ها و کوچه‌ها نصب کنیم.

وی در خصوص زمان آغاز و پایان این طرح در ایام عزاداری اباعبدالله الحسین گفت  طبق روال دو سال گذشته ، ۱۲ روز مانده به نخستین روز محرم الحرام کار فراخوان، جمع آوری، طراحی و نصب چادر‌ها و پرچم‌ها را آغاز می‌کنیم و ۲ روز قبل از شروع ایام عزاداری ، تقریبا همه‌ای کار‌ها به لطف خدا تمام شده و شهر آماده ورود به ماه عزا و ماتم می‌شود، یعنی کلیه این کارها در یک بازده زمانی ۱۰ روزه انجام گرفته و پایان می‌پذیرد.


ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار