کد خبر: ۳۹۷۵
پس از یک وقفۀ‌ سه‌ساله؛

هفتمین شب شعر طنز «دولخ» در کرمان برگزار شد

هفتمین شب شعر طنز «دولخ» پس از یک وقفۀ‌ سه‌ساله، شامگاه جمعه دهم تیرماه در کرمان برگزار شد.
۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷

رئیس حوزه هنری استان کرمان در این مراسم با بیان این‌که شب شعر دولخ، آغازی خواهد بود بر دورۀ جدید فعالیت‌های عرصۀ طنز در کرمان، تاکید کرد: «معتقدیم باید از زبان گویا و رسای طنز که یک هنر بسیار مؤثر و پرمخاطب است، بهره ببریم».

به گزارش فردای کرمان به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمان، مجتبی اسدی پس از خیرمقدم و قدردانی از روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه، سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری کرمان، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان و دفتر طنز حوزه هنری که در برگزاری این برنامه همراهی کردند، گفت: «به‌دلیل محدودیت‌های ناشی از شروع بیماری کرونا، در حدود سه‌سال گذشته متاسفانه امکان برگزاری برنامه‌های عمومی طنز وجود نداشت که خوشبختانه با بهبود شرایط، این برنامه‌ها از سر گرفته شد».

وی ادامه داد: «برگزاری این شب شعر، آغازی خواهد بود بر دورۀ جدید فعالیت‌های عرصۀ طنز در کرمان».

اسدی تاکید کرد: «معتقدیم باید از زبان گویا و رسای طنز که یک هنر بسیار مؤثر و پرمخاطب است، بهره ببریم و توصیۀ رهبر معظم انقلاب هم همین است که برای تقویت طنزپردازان بکوشیم و زمینه را برای طنزآوری ایشان فراهم کنیم».

در ادامه، پس از پخش منتخبی از مستند «غیررسمی»؛ دیدار شاعران و هنرمندان طنزپرداز کشور با رهبر معظم انقلاب در قالب یک نماهنگ ۵ دقیقه‌ای، بخش شعرخوانی با دعوت از علی‌اکبر اصفهانی از شاعران طنزپرداز پیشکسوت کرمان آغاز شد.

سیدعبدالجواد موسوی، مهدی استاداحمد و حجت‌الاسلام مهدی پرنیان از شاعران و طنزپردازان برجستۀ کشور در این شب شعر به‌عنوان مهمان حضور داشتند و در حضور پیشکسوتان عرصۀ فرهنگ و هنر و چهره‌های مطبوعاتی استان و مخاطبان، به‌همراه چند تن از طنزپردازان مطرح استان: یعقوب زارع، مجتبی احمدی، جواد خسروی، مهدی جهانبخش، عبدالرضا حسینی، مسلم حسن‌شاهی، امین رمضانی، سعید زینلی، اسماعیل ملایی، علی اسدی، مرتضی کردی و محمدجواد زمانی از کرمان، رفسنجان، شهربابک، جیرفت، عنبرآباد و زرند، به شعرخوانی پرداختند.

گفتنی است هفتمین شب شعر طنز «دولخ»، در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان با اجرای دلنشین و صمیمی حمید نیک‌نفس از شاعران پیشکسوت و طنزپردازان نام‌آشنای استان برگزار و همچون دوره‌های قبل با استقبال بسیار خوبی از سوی اقشار مختلف مردم مواجه شد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار