کد خبر: ۳۹۷۹
مدیر دفتر شعر حوزه هنری:

شعر رسانه اصلی اهل بیت(ع) بود

داودی معتقد است جشنواره هایی مانند جشنواره ادبی مباهله می تواند مقدمه ای برای ارایه شاهکارهای ادبی در مناسبت های مذهبی باشد.
۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱

شعر رسانه اصلی اهل بیت(ع) بود

نشست خبری سومین دوره جایزه ادبی مباهله امروز با حضور علی انسانی دبیر علمی، علی داودی مدیر دفتر شعر حوزه هنری، محمود حبیبی کسبی رییس گروه ادبیات عاشورایی مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری در سالن طاهره صفارزاده در حوزه هنری برگزار شد.

 

علی داودی در این نشست در مورد نسبت اهل بیت (ع) و شعر گفت: شعر تنها رسانه اصلی اهل بیت (ع) بود. جشن و شادی در مناسبت های مذهبی کمتر دیده شده است. در افکار عمومی این طور جا افتاده است که در مناسبت های دینی باید روز عزاداری باشد.

 

مدیر دفتر شعر حوزه هنری یکی از مناسبت های مغفول مانده مباهله دانست و افزود: اتفاق خوبی در سال های اخیر به دست آقای علی انسانی رقم خورده است و آن جشنواره ادبی مباهله است. خوشبختانه دو دوره این جشنواره برگزار شده است و امسال دوره سوم آن را برگزار می کنیم. حوزه هنری به عنوان یک مرکز هنری دینی و انقلابی وظیفه حمایت و ترویج از چنین برنامه هایی را به عهده دارد. شعر به ویژه شعر آیینی باید به دایره مخاطبان شاعران حرفه ای گسترش یابد و آثار فاخری شکل گیرد. جشنواره ای همچون جشنواره ادبی مباهله می تواند مقدمه ای برای ارایه شاهکارهایی باشد برای مناسبت های مذهبی.

 

وی تصریح کرد: باید در زمینه های مختلف هنری اعم از فیلم و سریال برای مناسبت های مذهبی تولید اثر داشته باشیم، حتی می توانیم یک برنامه مذهبی جهانی در مورد غدیر برگزار کنیم. در واقعه مباهله فقط مذهب شیعه درگیر نیست، این ماجرا می تواند قابل اعتنا باشد و به ظرفیت جهانی آن توجه کرد و برنامه ای گسترده برای آن تدارک دید. برای مناسبت هایی همچون عاشورا و غدیر برنامه های زیاد و مختلفی برگزار می شود. مراکز و سازمان های مردم نهاد نیز برنامه های ادبی و هنری در مورد عاشورا و غدیر برگزار می کند. حوزه هنری نیز برنامه های مختلفی برای مناسبت های مذهبی برگزار می کند. سه برنامه در مورد عید غدیر برگزار می شود که حوزه هنری در آنها دخیل است و مشارکت دارد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار