کد خبر: ۴۱۱۸
در اکران مردمی در قم

تهیه کننده هناس : باید از فیلم های خوب و شریف حمایت شود

تهیه کننده فیلم هناس در نشست پرسش و پاسخ گفت : باید از فیلم های خوب و شریف حمایت شود درحالی که فیلم ما با بی اعتنایی مواجه شد.
۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳

تهیه کننده فیلم : باید از فیلم های خوب و شریف حمایت شود/ اگر فیلم عنکبوت مقدس را می ساختیم بیشتر مورد توجه بودیم !

به گزارش نهضت ، اکران و جلسه پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «هِناس» با حضور حسین دارابی کارگردان و محمد رضا شفاه تهیه کننده فیلم و جمعی از فعالان فرهنگی و رسانه‌ای در سینما شهر آفتاب قم برگزار شد.

 در ابتدای این جلسه که به دعوت حوزه هنری استان قم انجام شد حاضران به تماشای فیلم سینمایی «هناس» نشستند. استقبال از نمایش فیلم چنان بود که تمامی ظرفیت سالن بزرگ سینما شهر آفتاب تکمیل و بخشی از تماشاچیان در سالن کوچکتر این سینما،‌به صورت هم‌زمان شاهد فیلم هِناس شدند.

پس از پایان فیلم، با حضور اهالی فرهنگ و رسانه و با اجرای محمد رضا آزاد، کارشناس ارشد ادبیات نمایشی، کارگردان و تهیه کننده اثر، جلسه پرسش و پاسخ آغاز شد.

دارابی: هناس سند دادخواهی حقوق بشری ما‌ست

در ابتدای این بخش، حسین دارابی کارگردان اثر در پاسخ به پرسش حاضران خاطر نشان کرد: در همه کشورهای دنیا ترور جزو اتفاقاتی‌ است که در آن تروریست یک گام از مامور امنیتی جلوتر است و الزاما به معنای ضعف دستگاه امنیتی نیست. به نظرم ما که مظلوم ترور هستیم هم لازم است فیلمی مثل «روز صفر» و سریال «گاندو» داشته باشیم که به احاطه امنیتی دستگاه اطلاعاتی اشاره دارد و هم فیلم‌هایی داشته باشیم درباره مواردی که عدم‌الفتح امنیتی اتفاق افتاده و مظلومیت خانواده‌ای که ترور برایش پیش‌آمده را ببینیم.

وی تصریح کرد: هناس سند دادخواهی حقوق بشری ما‌ست. از دلایلی که این فیلم را ساختیم این بود که می‌بایست تصویری از این شیوه ترور غیر انسانی و دهشتناک در سینمای ما باقی بماند تا به دست مسئولین حقوق بشری جهان و مسئولین و مردم دیگر کشورهای برسد. در ترور شهید داریوش رضایی‌نژاد تروریست‌ها برنامه‌ریزی کردند در روزی که ایشان همراه همسر و فرزندش است و به فجیع‌ترین شکل ممکن ترور را انجام دهند. من قبول ندارم تعریف داستان مظلومیت برابر یا ضعف است همان طور که روایت حادثه کربلا برابر ضعف نیست.

شفاه: باید از فیلم‌های خوب و شریف حمایت شود تا زمین نخورند

در بخش دیگری از این نشست محمد رضا شفاه تهیه کننده فیلم «هناس» تاکید کرد: در آغاز تبلیغات، یک بی‌اعتنایی اولیه در برخی رسانه‌ها از جمله صدا و سینما نسبت به فیلم صورت گرفت و که البته بعد از صحبت و انجام تفاهم تبدیل به حمایت و همراهی شد. در آن زمان من انتقاد کردم که ظاهرا ما اگر عنکبوت مقدس می‌ساختیم سهم بیشتری از آنتن داشتیم. در آن برهه همه‌ی شبکه‌ها داشتند درباره عنکبوت مقدس صحبت می‌کردند.

وی در ادامه گفت: چرا ما تبدیل به آدم‌هایی شدیم که از توهین کردن بیشتر استقبال می‌کنیم تا از فیلمی که کارش را دارد درست انجام می‌دهد. ساختن فیلمی مثل «هِناس» پوست سازندگانش را می‌کّند. با توجه به مسائل و ملاحضات امنیتی به راحتی نمی‌شود چنین فیلمی را ساخت. اما وقتی ساخته می شود انتظار این است که مسئولین و مردم دورش را بگیرید و حمایت کنند. خوشبختانه الان در هر دوره‌ی اکران یکی دو فیلم خوب داریم خواهش می‌کنم که در فیلم‌های خوب و شریف را بگیریم و نگذاریم زمین بخورند.

همچنین محمد رضا آزاد در بخشی از سخنانش خاطر نشان کرد: برای کار فرهنگی که نباید بریم وسط خیابان فریاد بکشیم، بهترین کار در این حوزه ساخت اثر هنر‌ی‌ست. در واقع ما باید با اثر هنری‌مان فریاد بزنیم تا بازتابش را در جامعه ببینیم. برای هدف فرهنگی باید کار کنیم و به شعار اکتفا نکنیم. در مورد این فیلم و امثال این فیلم هم باید همه آن را ببینند و در همه مساجد و روستا برود تا همه‌ی مردم آن را ببینند.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار