کد خبر: ۴۱۳
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان:

برگزاری همایش تجلیل از خادمان مواکب اربعین حسینی

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: همایش تجلیل از خادمان مواکب اربعین حسینی با حضور بیش از ۵۰ نفر از خادمان مواکب در شاهرود برگزار می شود
۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان حجت الاسلام دکتر عباس عبداللهی مدیر کل این اداره از برگزاری همایش تجلیل از خادمان مواکب اربعین خبر داد و گفت:‌ در این مراسم ۵۰ نفر از خادمان مواکب شرق استان تجلیل خواهند شد.

وی اظهار کرد: این مراسم شامگاه چهارشنبه 26 آبان ماه برای تجلیل از خادمان مواکب شرق استان در شاهرود برگزار می شود و از خادمان مواکب غرب استان طی مراسمی دیگر در شهر سمنان تجلیل خواهد شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان برپایی مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی را یک حرکت مردمی  توصیف کرد و افزود: هیچ کدام از دستگاه های حاکمیتی نمی توانست حرکتی در چنین ابعادی برگزار کند، خود مردم به میدان آمده و این مراسم باشکوه را مدیریت کردند، لذا وظیفه ی خود دانستیم تا در فرصتی هیئات مذهبی، مواکب، اشخاص حقیقی و حقوقی که در برپایی مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین کمک کردند؛ تجلیل شوند. 
عبداللهی یادآور شد: به دلیل گستردگی و حجم برنامه تنها مواکبی که ایام اربعین در یکی از شهرستان های استان فعالیت داشته و در مراسم پیاده روی جاماندگان موکب برگزار کردند تجلیل خواهند شد و از مواکبی که در سایر ایام ماه محرم و صفر یا در عراق فعالیت داشتند طی مراسمی دیگر تجلیل خواهد شد. 

استان سمنان به لحاظ فرهنگ مذهبی جزو استان های برتر کشور است 

وی یادآور شد:‌ دو هفته قبل از اربعین خادمان مردم در مجموعه ی اداره کل تبلیغات با کمک تمام دستگاه های مربوطه از جمله سپاه استان در نواحی شهرستانی، ناجا و پلیس راهور، فرمانداری ها و شهرداری ها برنامه ریزی برای سازماندهی مراسم، تعیین مکان پیاده روی مبدا و مقصد را آغاز کردند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان با تاکید بر این اینکه استان سمنان به لحاظ فرهنگ مذهبی و مناسک دینی جزو استان های برتر کشور است افزود: مردم این استان همگام با سایر مردم در داخل کشور و همدل با زائران پیاده اباعبدالله الحسین (ع) مسیرهایی را که به حرم شهدای گمنام یا امامزادگان استان منتهی بود را برای تجدید بیعت با امام حسین (ع) طی کردند تا از نهضت آن حضرت پلی به سوی فرهنگ نورانی مهدویت و بیعت با حضرت بقیه الله بسازند.
عبداللهی با اشاره به گستردگی و فشار کاری زیاد در مدت زمان کوتاه تا برگزاری مراسم گفت: تقریبا هیچ کدام از مسئولین تخمین این حجم از جمعیت را در شهرهایی که مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین برگزار شد را نمی داد اما با کمک امام حسین (ع) این مراسم بدون کوچکترین حادثه ای در تمام شهرستان های غرب و شرق استان و حتی در برخی از روستاها برگزار شد.   

زیارت اربعین قویترین اجتماع مردمی در طول تاریخ زندگی بشر

وی در ادامه ی صحبت های خود پدیده ی زیارت اربعین را یک پدیده بین المللی و قویترین اجتماع مردمی در طول تاریخ زندگی بشر توصیف کرد و گفت: این حماسه ی شور انگیز ابعاد تمدنی و فرهنگی گسترده ای دارد که برای محروم نشدن مردم کشور از نعمات این حرکت در سال های اخیر، پیاده روی نمادین جاماندگان اربعین در سراسر کشور برگزار می شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان افزود: این سنت حسنه با هدف همدلی و همگرایی ملی و فراملی با تمام افرادی که در ایام اربعین توفیق طی مسیر نجف تا کربلا را داشتند؛ انجام می شود.

همایش تجلیل از خادمان مواکب اربعین حسینی در استان سمنان، به میزبانی اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار می گردد و از ظرفیت سپاه استان،نهادهای زیرمجموعه رهبری از جمله اوقاف و امور خیریه، دفاتر ائمه جمعه، فرمانداری ها و شهرداری ها در برگزاری همایش استفاده شده است

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار