کد خبر: ۴۲۹۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان:

۲۳۲ مبلغ حوزوی ثبت شده در استان سمنان فعالیت دارند

سمنان- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه ۲۳۲ مبلغ حوزوی ثبت شده در استان فعالیت دارند، گفت: یک هزار و ۲۴۹ مورد پرونده ویژه مداحان در استان تشکیل شده است.
۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲

۲۳۲ مبلغ حوزوی ثبت شده در استان سمنان فعالیت دارند

به گزارش نهضت، حجت‌الاسلام عباس عبدالهی صبح چهارشنبه در دیدار با معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان به میزبانی تبلیغات اسلامی سمنان با بیان اینکه تشکل‌های دینی زیرمجموعه سازمان تبلیغات اسلامی، هیئت‌های مذهبی، کانون‌های فرهنگی تبلیغی در عرض مؤسسات ارشاد و انجمن‌های اسلامی محسوب می‌شوند، گفت: در حوزه هیئت‌های مذهبی خوشبختانه ظرفیت خوبی در استان سمنان وجود دارد به نحوی که حدود هزار هیئت مذهبی در استان وجود دارد و این نشان از عظمت کار هیئات در این استان دارد.

وی با بیان اینکه قشری که به جهت وجود تشکل‌های دینی با ما ارتباط دارند، مداحان و شعرای آئینی هستند، افزود: بنیاد دعبل وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی بیمه مداحان را پیگیری کرده و مداحان خدمات دریافت می‌کنند همچنین در کنار این بنیاد، کانون مداحان استان سمنان و کانون مداحان شهرستان‌های استان فعال است و هر سه سال یک بار اعضای آن به صورت انتخابات مشخص می‌شود.

۱۵۰ مداح رسمی و ثبت شده در استان سمنان داریم

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه ۱۵۰ مداح رسمی و ثبت شده در استان وجود دارد، گفت: جمع پرونده‌های مداحان استان یک هزار و ۲۴۹ مورد است که کم کم پایش می‌شوند تا مشخص شود که چه تعداد از این افراد پیرغلام هستند، چه تعداد جوان هستند و … تا بتوانیم برای آنها برنامه‌ریزی کنیم.

عبدالهی با بیان اینکه ۲۳۲ مبلغ ثبت شده حوزوی نیز در استان سمنان وجود دارد که در کنار این تعداد ۲۶۵ نفر مبلغ سنتی یا خانم جلسه‌ای در استان فعالیت دارند، گفت: قطعاً تعداد این مبلغان سنتی زن بیش از رقم ثبت شده است و لذا تلاش داریم که بتوانیم بر روی این قشر نیز نظارت خوبی را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در استان سمنان ۸۰ امام روستا وجود دارد که در روستاهای استان مشغول در عرض طرح هجرت حوزه خدمت هستند، ابراز کرد: بیش از ۵۰ خانه عالم روستایی نیز زیرمجموعه سازمان تبلیغات اسلامی در استان سمنان وجود دارد از سوی دیگر برخی خانه‌های عالم در روستاهای استان نیمه‌کاره هستند که امیدواریم استانداری مساعدتی در این زمینه داشته باشد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار