کد خبر: ۴۴۲۱
با حضور اهل تسنن و شيعيان مناطق مختلف كشور،

پویش مردمی مثل نبی (ص) عاشق علی (ع) برگزار مي‌شود

مدیر کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی از اجرای پویش مثل نبی(ص) عاشق علی (ع) که در سطح کشور و به ویژه در استان‌های تلفیقی در ایام غدیر خبر داد و گفت: این پویش با هدف عرض ارادت اقشار و مذاهب مختلف به ساحت نورانی حضرت علی (ع) برگزار می شود.
۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹
به گزارش نهضت، حجت الاسلام سیفایی مدیر کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی در گفتگو با خبرنگار نهضت اظهار داشت: این پویش در سطح کشور به ویژه در استان های تلفیقی در ایام غدیر برگزار می‌شود و هدف اصلی این پویش عرض ارادت وابراز ارادت به ساحت نورانی حضرت علی (ع) توسط اقشار و مذاهب متنوع و مختلف انجام خواهد گرفت.

وی افزود: غدیر متعلق به شیعیان نیست بلکه غدیر حادثه و اتفاقی است که تمام جهان اسلام بر تحقق  این رويداد عظيم اذعان و توافق دارند و همه بر این موضوع متحد هستند لذا بايد از این ظرفیت بزرگ جهان اسلام  بهره برد.

حجت الاسلام سیفایی مدیر کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی  ادامه داد:  ماجرای غدیر نشان از این واقعیت مهم دارد که باید جهان اسلام به فکر حاکمیت، حکومت و تمدن جهانی خودش باشد.

اهداف بلند جهان اسلام

وی افزود: عید غدیر روزی است که ما بر سر اهداف بلند جهان اسلام به ويژه تحقق تمدن اسلامی گفتگو داشته باشیم و اين عید  زمينه استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای رقم زدن تمدن نوین اسلامی را فراهم مي‌سازد چرا كه ايجاد حکومت جهانی بر مدار حقيقت  و عدل از اهداف مهم تمام انبیاء، اولیاء و صالحان بوده است و مسلمانان هم که در زیر پرچم پیامب عظیم الشأن اسلام قرار دارند باید به این هدف مهم توجه رسول اكرم (ص) توجه ويژه داشته باشند و در اين عرصه گفتگو و تلاش کنند.

 


مدیر کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی گفت: معرفی حضرت علی (ع) در روز غدیر از جانب پیامبر، ارزش نهادن پیامبر به وجود نورانی حضرت علی (ع) است این اتفاق نشان از این است که ما باید تلاش کنیم که فضائل و ارزش‌های وجودی حضرت علی (ع) در جهان اسلام ترویج پیدا کند و این  رسالت مهمی است كه مبلغ اين حقيقت باشيم كه  پیامبر عظیم الشأ‌ن اسلام، حضرت علی(ع) را به عنوان یک الگو معرفی کردند، عدالت، زهد، حکمت و علم حضرت علی باید در جهان اسلام نشر پیدا کند.

پویش مردمی مثل نبی(ص) عاشق علی(ع)

وی درپایان خاطرنشان كرد: در ماجرای غدیر پیامبراسلام عمق علاقه و ارادت خود را به حضرت علی (ع) به همه نشان دادند و ما که پیرو پیامبر هستیم باید در این ابراز ارادت و محبت به حضرت علی(ع) تلاش کنیم و از هم سبقت بگیریم. پویش مردمی مثل نبی (ص) عاشق علی(ع) درنظر دارد تا بستری را برای ابراز ارادت و محبت به ساحت نورانی حضرت علی (ع)  فراهم کند. امیدوارهستیم همه مردم عزیزمان از مذاهب، اقشار و اقوام مختلف؛ به صورت یکپارچه و متحد در این پوییش مردمی شرکت کنند و همه مثل نبی عاشق حضرت علی (ع) باشیم.

 

تعداد بازدید : 8
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار