کد خبر: ۴۴۲۴
در مراسم رونمایی از پوستر پنجمین جشنواره بین المللی قرآن و عترت

حجت الاسلام حریزاوی:جشنواره بین المللی «قرآن و عترت» توسعه یابد

رئیس سازمان دارالقرآن با بیان اینکه برگزاری بسیار خوب جشنواره بین المللی قرآن و عترت ما را روسفید کرد از توسعه این جشنواره در دوره‌های بعد خبر داد.
۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۲

حجت الاسلام حریزاوی: باید جشنواره بین المللی قرآن و عترت توسعه یابد / 31 هزار طلبه در حوزه تبلیغ آموزش و گواهی نامه دریافت کردند

به گزارش نهضت؛ ظهر یک شنبه 26 تیر 1401 مراسم «رونمایی از پوستر پنجمین جشنواره بین المللی قرآن و عترت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه» با حضور حجت الاسلام روح الله حریزاوی -رئیس سازمان دارالقرآن و قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی-، حجت الاسلام رضا عزت زمانی -معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی- و حجت الاسلام علائیان -معاون معیشت و خانواده مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور- و جمعی از معاونین و مدیران در سازمان دارالقرآن برگزار شد.

همکاری با مرکز خدمات حوزه علمیه فراتر از دو دستگاه باشد

حجت الاسلام حریزاوی – رئیس سازمان دارالقرآن الکریم – در این برنامه با بیان اینکه همکاری با مرکز خدمات حوزه علمیه باید فراتر از دو دستگاه شکل بگیرد گفت: اگر نگاه ما به این نوع همکاری‌ها، تنها نگاه دستگاهی باشد بی‌شک، ما را به گمراهی خواهد کشید چرا که نهاد روحانیت و نهاد تبلیغ کشور نیازمند رسیدگی است که این رسیدگی گاهی می‌تواند فکری، معنوی و روحیه بخشی باشد.

با برگزاری خوب جشنواره قرآن و عترت، رو سفید شدیم

وی با اشاره به برگزاری پنجمین جشنواره بین المللی قرآن و عترت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه از بانیان این کار فرهنگی ازجمله حجت الاسلام اخوان صباغ - رئیس سابق سازمان دارالقرآن- تشکر کرد واظهار داشت: برگزاری بسیارخوب این جشنواره ما را روسفید کرد و این یک تجربه خیلی خوبی بودکه باید تلاش کنیم با خرد جمعی این جشنواره را توسعه ببخشیم.

31 هزار طلبه در حوزه تبلیغ، آموزش و مهارت کسب کردند

رئیس سازمان دارالقرآن با اشاره به فعالیت‌های گسترده و تخصصی بخش آموزش سازمان دارالقرآن و سازمان تبلیغات اسلامی خبر داد که تاکنون قریب 31 هزار طلبه علاقه مند درحوزه تبلیغ؛ مهارت‌هایی را کسب و موفق به دریافت گواهی نامه‌هایی در این زمینه شدند.

نیازمند «زبان مفاهمه» هستیم

وی با بیان اینکه ما الان طلبه‌ای داریم که در حال یاد گیری زبان عبری است و باید این نوع فعالیت‌ها حمایت شوند چرا که ما نیاز به «زبان مفاهمه» داریم افزود: اگر ما 50 طلبه داشته باشیم که به زبان عبری آشنا باشند به طوری که بتوانند روزانه آژانس بین المللی یهود را رصد کنند حتماً به شکل دیگری مفاهمه خواهند کرد.

حجت الاسلام حریزاوی تاکید کرد: ما باید به بهانه جشنواره بین المللی قرآن و عترت، سبد فعالیت‌هایمان را بهتر تعریف کنیم و با هم افزایی، برنامه ریزی بهتری داشته باشیم.

آماده حمایت از فعالیت‌های تبلیغی هستیم

رئیس سازمان دارالقرآن با بیان اینکه طلبه‌ای که تبلیغ می‌کند باید احساس پشتگرمی کند از آمادگی سازمان دارالقرآن برای حمایت از اين نوع فعالیت‌ها خبر داد.

 در مراسم اربعین کار ممتازی انجام دهیم

وی در پایان نیز با اشاره به اربعین حسینی اظهار داشت: باید در مراسم اربعین امسال، کار ممتازی انجام دهیم و این امر مستلزم هم افزایی و همدلی دستگاه‌ها با یک دیگر است. این درحالی است که باید تجربه مهران و کارارزشمندی که سال 97 در حوزه اربعین انجام شد را با جدیت پیگیری کنیم.

برنامه منسجم قرآنی با حمایت‌های سازمان دارالقرآن

حجت الاسلام علائیان - معاون معیشت و خانواده مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور- نیز در این برنامه گفت: درسال گذشته با وجود شرایط کرونایی اگرچه اجرای برنامه‌های قرآنی قدری سخت بود اما با حضور گرم و پرانرژی سازمان دارالقرآن این مشکلات مرتفع شد و ما به یک برنامه منسجم قرآنی در کشور دست پیدا کردیم و قریب 22 هزار نفر از جشنواره قرآن و عترت بهره مند شدند. این درحالی است که ما نباید به چنین تعدادی راضی باشیم چرا که حتماً باید این تعداد شرکت کننده در سال‌های آتی افزایش یابد.

وی افزود: یکی دیگر از اتفاقات خوب سال گذشته این بود که مجموعه‌های حوزوی قبول کردند که در کشور فقط یک جشنواره قرآنی به نام حوزه علمیه و با محوریت سازمان دارالقرآن شگل بگیرد و دیگر مجموعه‌ها می‌توانند برنامه‌های خود را حول این جشنواره مدیریت کنند.

در پایان نیز از پوستر پنجمین جشنواره بین المللی قرآن و عترت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با حضور حجج الاسلام حریزاوی ، عزت زمانی و علائیان رونمایی شد.

حجت الاسلام حریزاوی: باید جشنواره بین المللی قرآن و عترت توسعه یابد / 31 هزار طلبه در حوزه تبلیغ آموزش و گواهی نامه دریافت کردند

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار