کد خبر: ۴۴۳۱
بزرگ‌ترین جشن روز عیدغدیر در تهران برگزار شد

حضور بیش از ۳ میلیون نفر در مهمونی ۱۰ کیلومتری

«مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» در روز عید غدیر نماد پر شکوهی از این دلدادگی است. یک مهمونی که عمق معرفت افرادی است که علی (ع) و عدلش را باور دارند عاشق هستند.
۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۲

پای عشق که میان می‌آید همه نفر اول هستند. به خصوص اگر این عشق فردی به نام علی (ع) باشد. دیروز هجدهم ذی الحجة روز عید غدیر خم بود؛ روزی که نورزی است برای شیعیان و مسلمانان تمام جهان. «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» در روز عید غدیر نماد پر شکوهی از این دلدادگی است. یک مهمونی که عمق معرفت افرادی است که علی (ع) و عدلش را باور دارند عاشق هستند.  در این مهمانی بزرگ برنامه‌هایی از قبیل اطعام، برپایی سرود و مولودی، کاروان‌های شادی، غرفه‌های فرهنگی و سخنرانی و پویش نذر اسباب‌بازی برای نقاط محروم در راستای تبلیغ اصول مهدویت و عید غدیر را برگزار شد.

این مهمانی بزرگ که توسط هیئات مذهبی، مساجد، گروه‌های جهادی، گروه‌های خدماتی و گروه‌های سرود همزمان در مسیر چهارراه پارک‌وی تا چهارراه ولیعصر (عج) برگزار شد. میزیانان این مهمانی با برگزاری برنامه‌های مختلف شاد پیوند «نبوت» و «امامت» را در نقطه اوج خود یعنی روز غدیر جشن گرفتند؛ اتفاقی زیبا که تداعی کننده پیاده روی اربعین بود.
از عصر جدید تا خندوانه
۴۰ مجموعه شهربازی در این مسیر برای کودکان تدارک دیده شده بود تا در این عید بزرگ مسلمانان ساعاتی خوش را برای آنان رقم بزند. عوامل برنامه عصر جدید، خندوانه، میدون، مل مل، منم بچه مسلمان، رنگین کمان، خاله شادونه، عمو مهربان و سایر شخصیت‌های محبوب در این مراسم بزرگ حضور پیدا کردند. در بخشی از این برنامه در قالب پویش هدیه اسباب بازی، رضا هلالی و محمد حسین پویانفر در میدان ولیعصر با بچه‌ها سرود این پویش را همخوانی کردند. یکی از غرفه‌ها که نظر هر بیننده و شرکت کننده‌ای را به خود جلب می‌کرد اجرای ورزش باستانی توسط ورزشکاران جانباز نخاعی تهران باشگاه بقیه الله (عج) است که با نوای مرشد که در عظمت امام علی (ع) می‌خواند، همراه است.
به یاد اربعین
موکبی با مشارکت جوانان دوستدار و عاشق راه حضرت امیرمومنان علی (ع) برپا شده تا از مهمانان عید غدیر حضرت پذیرایی کنند.   مهمترین برنامه این موکب سیراب کردن علاقمندان و شیفتگان امیرمومنان علی (ع) با شربت، دم نوش، هندوانه و آب میوه است چرا که افتخار ما سیراب کردن مهمانان مهمونی ۱۰ کیلو متری عید غدیر است. موکب کانون خدمت رضوی منطقه ۱۰ برای کودکان برنامه‌های ویژه‌ای با عنوان «کبوترانه» و در قالب برگزاری مسابقات نقاشی، قرآن بخوان و جایزه ببر و… را برگزار کرد.  موکبی دیگر شهدای مدافع حرم نام داشت. این موکب به منظور راهنمایی خانواده‌ها و همچنین توجه آنان به سلامت جسمی خود و اعضای خانواده به برپایی میز مشاوره خانواده و برپایی میز طب اسلامی اقدام کرد.
خانواده‌ها و دهه نود‌ها
یکی از ویژگی‌های این برنامه حضور خانوادگی مردم تهران است. پدران و مادران تهرانی دست فرزندان خود را گرفتند و در جای جای خیابان ولیعصر و مقابل موکب‌ها حضور دارند. نسل دهه نوده‌ها هم در این جمع فعالیت ویژه داشتند. موکب حضرت ابوطالب (ع) همه فعالیت‌های علمی و پژوهشی، فرهنگی و پذیرایی موکب حضرت ابوطالب (ع) توسط دانش آموزان انجام می‌داد. برپایی میز گرد تحقیقاتی و پژوهشی با موضوعات بررسی ابعاد شخصیت امام علی (ع)، بررسی خطبه‌ها و نامه‌های حضرت در نهج البلاغه، بررسی ویژگی‌های نوجوانان، واکاوی دلایل کاهش ازدواج و راهکار‌های رفع آن همه توسط دانش آموزان از موضوعات مورد بحث این موکب بود. توزیع پرچم‌های منقش به «من غدیری ام» از دیگر اقداماتی بود که توسط هیئات مذهبی در حال انجام شد. ازدحام جمعیت به گونه‌ای بود که تردد به سختی انجام می‌شد..

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار