کد خبر: ۴۴۹۲
رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری:

باید برای رسیدن واقعی جریان تئاتر بجنگیم

احسان قائدی رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری در حاشیه اولین شب اجرای نمایش «رد سوز برف و باد از بن استخوان‌های یخ‌زده» گفت: امروز باید برای احیای جایگاه واقعی جریان تئاتر بجنگیم.
۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹

باید برای رسیدن واقعی جریان تئاتر بجنگیم

به گزارش نهضت؛ نمایش «رد سوز برف و باد از بن استخوان‌های یخ‌زده» به کارگردانی و نویسندگی سعید جوانبخت و تولید حوزه هنری چهارمحال و بختیاری از ۲۶ تیر الی 5 مرداد 1401 در تماشاخانه مهر شهرکرد اجرای خود را آغاز کرد.

در این نمایش که برداشتی آزاد از داستان گرگ اثر هوشنگ گلشیری است، داریوش یوسف‌زاده، ملیحه سلیمانی، طاهره نادری، افشین شهبازی و طلوع نادری به ایفای نقش می‌پردازند.

 باید برای احیای جایگاه واقعی جریان تئاتر بجنگیم

احسان قائدی، رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری در حاشیه اولین شب اجرای این نمایش گفت: امروز باید برای احیای جایگاه واقعی جریان تئاتر بجنگیم.

مدیر حوزه هنری استان با اشاره به اینکه تئاتر زنده به مخاطب است، اظهار کرد: همه دغدغه‌مندان باید کمک کنند تا مخاطب بیشتری به این جریان اضافه شود.

قائدی افزود: در تلاشیم مخاطبان با سلایق متنوع و متفاوت برای دیدن تئاتر به تماشاخانه مهر بیایند.

باید برای رسیدن واقعی جریان تئاتر بجنگیم

وی با تاکید بر اینکه باید واقعیت جریان تئاتر را به جریان تصمیم‌گیرنده در فضای هنری، سیاسی و بودجه‌ای بشناسانیم، تصریح کرد: قبل از تصمیم‌گیری برای اولویت‌های بودجه‌ای و فرهنگی، باید کمبود و نبود برخی زیرساخت‌ها در فضای هنری را مدنظر گرفت.

حمایت از گروه های تئاتری

مدیر حوزه هنری استان خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم برای زنده نگه‌داشتن این جریان، از گروه‌های تئاتر که با سختی بسیار زیاد در حال فعالیت هستند حمایت کنیم.

قائدی ادامه داد: امیدواریم چراغ صحنه تئاتر نه تنها خاموش نشود بلکه روز به روز پرفروغ‌تر باشد.

از دیگر عوامل این نمایش می توان به «محمد رضا سمیع» سرپرست گروه، «سعید جوانبخت» طراح صحنه، «شهره رضوی» طراح لباس، «سجاد شیرازی» آهنگساز، «مهسا قاسمی» ساخت افکت، «داود امینیان» طراح نور، «حمید رضا یوسفی» طراح گریم، «ملیحه صادقی» اجرای گریم، «احمد رضا باقری» طراح پوستر، «سمانه جوانبخت» دستیار کارگردان، «سعید صداقت» مدیر صحنه، «صغری چراغی و نرگس ایزدی» منشی صحنه، «داریوش یوسف زاده و سعید صداقت» ساخت تصاویر و فیلم، «رضا جوانبخت» تصویر بردار و عکاس، «هادی شریف پور» تصویر بردار، «مصطفی سلیم پور، سید رسول موسوی و سینا جوانبخت» ساخت دکور، «امید علی جوانبخت و محمد رضا کیانپور» روابط عمومی و «حسین محمدی» تدارکات اشاره کرد.

باید برای رسیدن واقعی جریان تئاتر بجنگیم

علاقه مندان برای دیدن این نمایش می توانند تا ۵ مرداد هر شب ساعت ۲۰: ۳۰ به تماشاخانه مهر شهرکرد واقع در میرآباد غربی، چهار راه ابوریحان مراجعه کنند.

باید برای رسیدن واقعی جریان تئاتر بجنگیم

 

اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار