کد خبر: ۴۵۹۸

«نجات اهل عالم با حسین است» شعار محرم ۱۴۴۴ هجری قمری+ فیلم

پوستر شعار محرم ۱۴۴۴ هجری قمری با عنوان «نجات اهل عالم با حسین است» با حضور رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های دینی، رئیس جامعه ایمانی مشعر در سازمان دارالقرآن رونمایی شد.
۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹

به گزارش پایگاه خبری نهضت، نشست دبیران شورای ملی شبکه‌های هیئت با هدف رونمایی رسمی از شعار محرم ۱۴۴۴ هجری قمری با حضور حجت‌الاسلام مجید باباخانی رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات در سازمان دارالقرآن برگزار شد.

در ابتداي این نشست حجت‌الاسلام باباخانی- رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های دینی كشور اظهار داشت: موضوع یک شعار بیانگر اهمیت اهداف آن است. وقتی شعاری تعيين می‌شود در اصل هدف و حرکت مشخص شده است در همين راستا محور‌های متعددی برای انتخاب شعارمحرم در نظر گرفته شد که در این زمینه بر اساس تصمیم کنشگران، اندیشمندان و هنرمندان عرصه هیئت «نجات اهل عالم با حسین است» به‌عنوان شعارهیئت در محرم ۱۴۴۴ هجری قمری با «# کشتی نجات» انتخاب شد.

«نجات اهل عالم با حسین است» شعار محرم ۱۴۰۱+ فیلم

باباخانی افزود: هیئتی که مورد پسند امام صادق (ع) است منحصر به برگزاری یک جلسه نیست چرا که کار اصلی هیئت بعد از اتمام جلسه آغاز می‌شود تا بتواند مسائل و مشكلات مردم را حل کند، یک هیئت مذهبي برای مسیر خود اهدافی را در نظر می‌گیرد و سعی می‌کند حل مسئله مردم در شعار و عملکرد هیئت متجلی شود. از این روسازمان هیئت و تشکل‌های دینی كشور در نظر دارد سامانه‌ای را طراحی کند تا هيئات مذهبي با توجه به مسئله منطقه خود شعار خاص خود را انتخاب و در این سامانه بارگذاری کنند تا یک بانک شعار داشته باشیم.

«نجات اهل عالم با حسین است» شعار محرم ۱۴۰۱+ فیلم

شعار مشترک نخ تسبیح هیئات است

رحیم آب فروش رئیس جامعه ایمانی مشعر در ادامه اظهار داشت: شعار مشترک همان رمز و نخ تسبیح هیئات مذهبي است تا این جلسات را در اقصی نقاط کشور و حتی خارج از مرز‌های جغرافیایی به هم پیوند دهد.

«نجات اهل عالم با حسین است» شعار محرم ۱۴۰۱+ فیلم

وی با بیان اینکه جامعه هيئتي‌ها؛ خودجوش و مردمی است و انتخاب شعار مشترک توسط این مجموعه‌ها فراخوان داده و انتخاب شد تصریح کرد: با وحدتي   و همدلي كه ميان ستاد‌ها و لایه‌های میانی هیئت صورت گرفت نزديك به هزار شعار دریافت شد و با بررسی شعار‌ها؛ چهار شعار به دوره نهایی راه یافت و در نهایت از ميان این چهار شعار با عرضه به جامعه نخبگانی کشور؛ شعار«نجات اهل عالم با حسین است» انتخاب شد. این شعارمی‌تواند نگاه جهانی شیعه را تبلیغ کند همچنین پیوند «مهدویت و عاشورا» دراین شعار نهادینه شده چرا که نجات اهل عالم تنها با کشتی امام حسین محقق می‌شود.

آب فروش گفت: این شعار مشترک، گوشواره هیئات مذهبي است. در عین حال هیئات مذهبي استقلال خود را دارند و می‌توانند با اقتضای فضای منطقه خود، شعار و پیام خاص خود را هم داشته باشند، اما در کنار آن شعار اختصاصی، به این عهد مشترک نیز پایبند باشند.

درپايان اين مراسم علی اکبر مداحی- مسئول کارگروه برنامه ریزی مراسم اربعین حسینی کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی کشور و همچنین مسئول مراسم موسم اربعین حسینی به ایراد سخنرانی پرداخت و خاطرنشان كرد: این شعار علاوه بر اينكه اسباب همدلی، وحدت، هم سویی و عهد مشترک بین هيئات مذهبي را فراهم مي‌كند یک شعار خودجوش و مردمی و برآمده از نظرسنجی ۵۰ هزار مداح، سخنران و نخبه فرهنگي است.

در پایان این همایش از پوستر شعار محرم ۱۴۴۴ هجری قمری با عنوان «نجات اهل عالم با حسین (ع) است» رونمایی شد.

تعداد بازدید : 6
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار