کد خبر: ۴۶۰۹

در بمباران اعتقادی، مساجد جامعه پرداز از خانواده‌ها دفاع می‌کند

حجت الاسلام جعفری -مسئول راهیاری بنیاد هدایت- در نشست شورای تبلیغ استان زنجان تعالی شبکه امامت به نام شهدای حرم رضوی گفت: در بمباران اعتقادی، مسجد جامعه پرداز از خانواده‌ها دفاع می‌کند.
۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان حجت الاسلام جعفری مسئول راهیاری بنیاد هدایت در نشست شورای تبلیغ استان زنجان تعالی شبکه امامت به نام شهدای حرم رضوی گفت : در بمباران اعتقادی مسجد جامعه پرداز از خانواده ها دفاع میکند .

حجت الاسلام جعفری دراین نشست گفت : مسجد کانون و محور زندگی است و مؤمن نیز به دنبال حرکت به سمت تعالی است از این رو اگر به دنبال جامعه پردازی هستیم باید نسبت به تربیت نیروی انسانی مؤمن و توانمند اقدام کنیم . هیچکس نمی‌تواند منکر مدیریت عالم دینی در مساجد به عنوان محور فعالیت‌های دینی و اجتماعی شود و اگر عالم دینی وجود نداشته باشد نباید انتظار داشت که جامعه پردازی شکل بگیرد.

مسئول راهیاری بنیاد هدایت در ادامه مسجد را مهمترین نهاد در تمدن اسلامی برشمرد و ارتقا جایگاه مساجد در محلات را ضروری دانست.به جرأت می‌توان گفت اگر به دنبال موفقیت در فعالیت‌های اجتماعی هستیم باید توجه ویژه‌ای به موضوع حاکمیت مساجد داشته باشیم.

حجت الاسلام جعفری افزود: مدیریت مسجد یک هنر است و باید در مدیریت مساجد تغییرات و تحولاتی شکل گیرد و افراد جوان‌تر در راس امور قرار گیرند. مسجئ میتواند جامعه پردازی کند و در این بمباران اعتقادی این مساجد میتوانند از جامعه و خانواد ه ها دافع کنند . مساجد محل تجهیز است و این تجهیز به واسطه امام محله صورت میگیرد . مسجد محل با امام محله ضریب پیدا میکند و امام مسجد باید رهبر مسجد ومحله باشد و بر تمامی مسائل و مشکلات محله احاطه کمال داشته باشد

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر امام جماعت که باید امام محله باشد، ارتباطی با اقشار مختلف محله ندارد اضافه کرد: کار در مسجد برای ائمه جماعات یک کار جنبی شده است در حالی که باید مرکز اصلی و پایگاه یک طلبه مسجد باشد، چون مسئولیت طلبه، ترویج دین مبین اسلام است و بهترین مکان برای ترویج دین، مسجد است.

 جعفری در ادامه تصریح کرد : مسجد جامعه‌پرداز بحث به میدان آوردن مردم در تمام موضوعات محوریت دارد و اگر مسجدی که امام محله با تمام مولفه هایی که می‌بایست داشته باشد، شکل گیرد و بتواند هدایت را به عهده گیرد نقش توانمند سازی مردم را با خود به همراه دارد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار