کد خبر: ۴۶۱۴

روحانیون سادات شهرستان بانه تجلیل شدند

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بانه از تجلیل روحانیون سادات این شهرستان خبر داد.
۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان، حجت‌‌‌الاسلام عارف رازیانی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بانه در دیدار با سادات این شهرستان گفت: قشر بزرگوار سادات برای همه مسلمانان قابل تکریم و احترام است، همه انسان‌ها نزد خداوند متعال از احترام و ارش قائل هستند که بین این انسان‌ها، مؤمنان و مسلمانان از جایگاه خاصی برخوردارند. تکریم سادات و جایگاه آن‌ها بین مسلمانان بالاترین افتخاری است که به سبب نسبت با پیامبر(ع) به آن‌‌ها رسیده است.

حجت‌الاسلام رازیانی عنوان کرد: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند «من دو گروه را شفاعت می‌کنم، کسانی که ذریه من را احترام کنند و کسانی که نیاز ذریه من را برآورده و از آن‌ها عیادت کنند».

وی درادامه گفت: سادات به واسطه جایگاه و ارزش بین مردم یک پتانسیل و ظرفیت خوبی برای فعالیت‌های فرهنگی هستند و باید بهره کافی را از وجود آن‌ها ببریم.

حجت‌الاسلام رازیانی افزود: وجود نازنین پیامبر(ص) را بزرگترین نقطه وحدت و اشتراک برای امت اسلامی و کردستان را مهد محبت به سادات دانست و اضافه کرد: سادات واقعی کسانی هستند که تبعیت عملی از پیامبر (ص) دارند و ذره ای از دفاع از اسلام ناب محمدی دست بر نمی دارند.

وی عنوان کرد: ما باید از وجود مبارک سادات و محبوبیت آن‌ها بین مردم در جهت ترویج دین نبوی و فرهنگ قرآنی بهره کافی را ببریم.

حجت‌الاسلام رازیانی تصریح کرد: از سوی اداره تبلیغات اسلامی کردستان هدایایی بمنظور تکریم و تجلیل از سادات معزز تهیه شد که در شهرستان بانه از ۵ نفر سادات تجلیل بعمل آمد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار