کد خبر: ۴۷۰۱
نمایندگی بنیاد دِعبل خُزاعی استان لرستان:

مراسم «تکریم یک عمرنوکری» در خرم آباد برگزار شد

مسئول نمایندگی بنیاد دِعبل خُزاعی استان لرستان گفت: در آستانه ماه محرم مراسم تکریم یک عمر نوکری در خرم آباد برگزار شده است.
۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰

مراسم« تکریم یک عمرنوکری» در خرم آباد برگزار شد

به گزارش نهضت، «مسلم رضایی پور» در حاشیه این مراسم در خرم آباد، اظهار داشت: بنیاد دعبل خزاعی، در راستای تجلیل از پیرغلامان اباعبدالله الحسین ع، که سال های عمر شریف خود را به عنوان "هیات دار" ؛ "میان دار" ، "چای ریزو... در خدمت هیات های مذهبی بوده و بدون هرگونه چشم داشت و با قصد قربت، در احیای مراسم های مذهبی، اهتمام داشته اند؛ اقدام به برگزادی این آیینتکریم یک عمر نوکری" نموده است.

 

مسئول نمایندگی بنیاد دِعبل خُزاعی استان لرستان اذعان داشت: در این آیین؛ پیرغلامان حسینی (ع) غیر مداح؛ که کمتر مورد توجه قرار گرفته اند، توسط شورای بنیاد دعبل خزاعی استان با همکاری و هماهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان، کانون مداحان و شعرای آیینی، انتخاب و مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

 

وی افزود: در این آیین، به سپاس ارج نهادن به مقام شامخ این عزیزان و یک عمری نوکری آل الله، اعضای شورای بنیاد دعبل خزاعی استان، با حضور در منزل این خادمان اباعبدالله الحسین ع و اجرای برنامه مداحی و لوح تقدیر، از این عزیزان، تجلیل به عمل خواهند آورد.

رضایی پور ادامه داد: امروز از خدمات «حاج محمد موسیوند»،  خدمت گزار "جایگاه عزاداری ولایت خرم آباد"  به عنوان دومین پیرغلام امام حسین (ع) در مراسم آیین یک عمر نوکری، تجلیل شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان  هم در این مراسم با اشاره به در پیش رو بودن ماه های محرم و صفر، گفت:  محرم و صفر فرصتی برای ترویج و اشاعه فرهنگ ناب اسلامی است.

حجت الاسلام قدرتی با اشاره به اهداف قیام عاشورا، افزود:  اباعبدالله(ع) به تمام جهانیان درس آزادگی، از خودگذشتگی و ایثار آموخت تا جایی که بسیاری از ادیان و مکاتب الهی و غیرالهی امام حسین (ع) را عنوان یک پیشوا و رهبر آزاده می دانند.

وی همچنین با اشاره به فضیلت خدمت گزاری به اهل بیت (ع)، اظهار کرد: یکی از عوامل عاقبت بخیری محبت و خدمت به محبان اهل بیت و همچنین شیعیان حضرت و  بزرگ داشتن آنهاست.

حجت الاسلام مهدی قدرتی طی سخنانی از سال ها خدمت خالصانه «حاج محمد موسیوند» در خدمت گزاری و برپایی این خیمه عزا و میزبانی از هیات های عزاداری سطح شهر و ثبت این جایگاه در فهرست آثار معنوی کشور، به نمایندگی از تمامی زحمت کشان این جایگاه و جامعه اسلامی اصناف و بازار خرم آباد ، تقدیر و تشکر نمود.

حاج حسین سهرابی، مداح هیئت پشت بازار نیز، در صحبت هایی، از زحمات خالصانه حاج محمد موسیوند در جایگاه ولایت تقدیر و تشکر نمود و به مداحی و ذکر مصیبت سید الشهدا ع پرداخت.

حاج محمد موسیوند، خدمت گزار جایگاه ولایت و انجمن اسلامی اصناف و بازار خرم آباد و از کسبه متعهد این شهرستان، از نیروهای انقلابی استان بوده که علی رغم زحمات و خدمات شایسته در دوران پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و تا کنون، حاضر به مصاحبه با اصحاب رسانه و تهیه گزارش تصویری نشد.

جایگاه ولایت، در محل سابق دانشگاه لرستان و در مجاورت قلعه تاریخی فلک الافلاک، همه ساله در دهه اول محرم، میزبان هیات های سینه زنی و زنجیرنی سطح شهر بوده و یکی از جایگاه های مرکزی و قدیمی این شهرستان بوده که در سال های نه چندان دور، مسیر تمامی هیات های مذهبی شهر به این جایگاه منتهی می شد ولی در سال های اخیر و با گسترش جغرافیایی شهری و تقسیم بندی و ناحیه بندی مسیر تردد هیات ها در سطح شهر، میعادگاه هیات های عزاداری محلات پشت بازار، درب دلاکان، علوی، شهدا، شمشیرآباد و... می باشد.

در این مراسم، که با حضور حجت الاسلام مهدی قدرتی - مدیرکل ومعاونت فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان- ، مسئول تبلیغات اسلامی استان لرستان،  رئیس کانون مداحان و شعرای آیینی استان، مداح شاخص استان لرستان، مسئول نمایندگی بنیاد دِعبل خُزاعی استان لرستان، نماینده کانون خدمت آستان قدس رضوی و جمعی از پیر غلامان حسینی (ع) شهرستان خرم آباد و اصحاب رسانه و شبکه استانی صدا و سیمای مرکز لرستان(افلاک)، در منزل این خدمتگزاربا اخلاص جایگاه ولایت برگزار و با اهدای یک لوح تقدیر مزین به امضای حجت الاسلام والمسلمین قمی، ریاست محترم سازمان تبلیغات اسلامی کشور، مهر تربت سیدالشهدا (ع)، دستمال اشک و یکدست سینی روضه اشک و آه، از یک عمر نوکری این پیرغلام امام حسین ع تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار