کد خبر: ۴۷۲۴

گریه بر حسین(ع) یکی از عوامل بصیرت افزایی جامعه است

حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نجفی - مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی ایلام - با مادحین و خادمان امام حسین(ع) در شهرستان مهران دیدار کرد.
۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان ایلام، مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی ایلام در این دیدار گفت: الحمدالله امروز در خدمت شما مادحین و خادمین اربعین حضرت اباعبدالله الحسین در شهرستان مهران هستیم، شهرستانی که دروازه عتبات است و فخر مردم آن خدام الحسین بودن است.

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان ایلام ادامه داد: حمید بن مسلم از راویان حادثه کربلای حسینی علیه السلام می گوید: عمر سعد را دیدم، زمانی که دستورغارت خیمه های اهل بیت حضرت اباعبدالله علیه السلام را داد، رو را برگردان و شروع به گریه کرد.

این مقام مسئول خاط نشان کرد: عزیزان، تاریخ درس است، ببینید عمر سعد هم برای حضرت و اهل بیت ایشان گریه کرد و شاید از اولین گریه کنندگان حضرت علیه السلام هم باشد؛ اگر گریه کردن صرف کافی بود الان باید عمر سعد در قعر جهنم نبود، لذا در کنار گریه و اشک برای اهل بیت علیهم السلام، بصیرت افزایی در جامعه لازم است.

مقام معظم رهبری در دیدار با مداحان که اخیرا صورت گرفت، یک حکم قطعی فوری  را برای همه آحاد مردم صادر فرمودند و آن، موضوع «جهاد تبیین» بود. مقام معظم رهبری این حکم واجب قطعی فوری را در دیدار با مداحان صادر کردند، این سخنان، میزان تاثیر نقش مادحین و هیئات مذهبی  را می رساند.

وی تصریح کرد: مداحان و هیئات مذهبی می‌توانند با برنامه‌ریزی صحیح و اصولی، با کلام خود، با اشعار خود، تاثیر زیادی در جامعه داشته باشند.

وی ضمن اشاره به تاثیر گذاری قشر مداحان گفت: در بحث تاثیر مادحین و مداحان همین بس که چند روز پیش، پویش و کمپینی به نام من محجبه ام ولی با گشت ارشاد مخالف، در کشور راه افتاد و عده ای هم در پازل دشمن بازی کردند و در ترویج و گسترش این کمپین کمک کردند، بعد از یکی دو روز تحلیل ها و کلیپ ها و نوشته های  بچه های مذهبی و متدین شروع شد و بعد از ۲۴ ساعت این پویش فروکش کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی عنوان کرد: این تأثیر بچه های مذهبی و متدین جامعه را می رساند؛ باید با یک جهت گیری درست، امید را به جامعه برگرداند، باید در همین مجالس روضه و عزا، بصیرت ها را بالا برد. 

وی تصریح کرد: کتاب غارات، کتابی است که  ترسیم  کننده سه سال اخرین حکومت امیرالمومنین (ع) است؛ دورانی که بعد از در یک سال اول حکومت حضرت و درگیر بودن مسلمانان با جنگهای داخلی با منافقین، بعد از این مدت در سه سال آخر حکومت امیرالمومنین که  حکومت و ملسمانان درگیر جنگ نبودند، سهم خواهی ها از حکومت علی ابن ابیطالب شروع شد، معاویه از این آب گل آلود شروع به ماهی گرفتن  کرد و ابتدا به غارت حکومت امیرالمومنین (ع) و سپس به تضعیف حکومت و نظام اسلامی پرداخت.

وی در پایان گفت: زمانه کنونی  بسیار شبیه حکومت امیرالمومنین است ، دشمن در کمین است و می‌خواهد افکار مردم را غارت کند و سپس شروع به تضعیف نظام و تضعیف دین کند. لذا قشر متدین و مذهبی جامعه باید  با رصد ،  تحلیل و امیدآفرینی جلوی این غارت‌ها را گرفته و مانع تضعیف ایمان مردم،  تضعیف انقلاب و حکومت و درنهایت تضعیف دین بشوند و این با هماهنگی و همکاری و روشن گری مادحین و نیروهای انقلابی ممکن است.

 

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار