کد خبر: ۴۷۴۵
«حبیب الله صادقی» روایتگر انقلاب و حماسه دفاع مقدس درگذشت

«حبیب هنر انقلاب» تابلوی «پرواز» کشید

حبیب‌الله صادقی هنرمند مطرح عرصه نقاشی صبح امروز پنجم مرداد 1401 در آستانه ماه محرم درگذشت.
۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹

«حبیب‌الله صادقی» روایتگر انقلاب و حماسه دفاع مقدس در گذشت

به گزارش نهضت ؛ «حبیب‌الله صادقی» هنرمند مطرح عرصه نقاشی، صبح امروز پنجم مرداد 1401 در آستانه ماه محرم درگذشت.

زنده یاد حبیب الله صادقی از هنرمندان برجسته انقلابی بود که نقش تاثیرگذاری بر جریان هنر متعهد کشورمان داشت. وی از جمله نقاشانی بود که در زمینه هنرعاشورایی فعالیتی گسترده و تاثیرگذار داشت. 

این هنرمند متعهد نذر کرده بود هر ساله در شب شام غریبان یک تابلو برای امام حسین (ع) نقاشی کند. دغدغه اصلی این هنرمند متعهد انقلابی، توجه به ماهیت هنر ملی، دینی، ایرانی و انقلابی بود.

وی در سال ۱۳۷۹ به عنوان عضو پیوسته فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد و پس از آن به‌طور مستمر با این نهاد همکاری داشت.

حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی - رئیس سازمان تبلیغات اسلامی - در دی ماه سال 1399 در دیدار از کارگاه نقاشی استاد صادقی به نام «در رثای سیمرغ تجلی» اظهار داشت : آثار بسیاری به برکت وجود حاج قاسم خلق شده که نمایانگر اتصال به عالم بالاست. حاج قاسم از محبان ائمه به‌شمار می‌رفت و وجودش منشاء خیر بسیار بود و از زمان شهادت ایشان آثار بسیاری از وی خلق شده از سردیس تا اشعار که همگی دارای ارزش معنوی است.

وی به آثاری که در این مدت کوتاه توسط استاد صادقی خلق شده اشاره کرد و افزود: ما از گذشته‌های دور با آثار استاد صادقی آشنا هستیم و ایشان به دلیل آثار فاخر انقلابی که دارند همیشه در دل انقلابیون نیز دارای ارزش و اعتبار فراوان است و همواره برای ما، مانند هنرمندی اسطوره‌ای قلمداد می‌شود. در واقع روایت استاد صادقی غیر از آفرینش اثر هنری، همواره منشاء فایده و برکت بوده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در آن دیدار افزود: با افتخار و اشتیاق، اهل هنر، دنبال کننده آثار حبیب‌الله صادقی هستند و شجره طیبه هنر انقلابی، محصولاتی است که باید با جان و دل ستود که حاصل اتصال روحی و حال معنوی‌تان است. همواره سپاسگزار حمایت و همراهی‌تان در هنر انقلابی هستیم.

 مرحوم حبیب الله صادقی، طراح، نقاش، گرافیست، کاریکاتوریست و منتقد هنری ای بود که در بسیاری از دانشگاه‌های هنر کشور تدریس می‌کرد. وی در سال ۱۳۸۴ به ریاست موزه هنرهای معاصر انتخاب شد، با این همه او بیشتر به عنوان یکی از مهم‌ترین نقاشان انقلاب و دفاع مقدس شناخته می‌شد.

سازمان تبلیغات اسلامی درگذشت این هنرمند ارزشمند را به خانواده ایشان و جامعه هنری تسلیت می‌گوید.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار