کد خبر: ۴۷۵۵
در همایش هیئات مذهبی استان زنجان مطرح شد؛

مراسم عزاداری زنجان با دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار مي‌شوند

همایش مسئولان هیئات مذهبی ، مداحان و شعرای آئینی استان زنجان با حضور استاندار و مدیر کل تبلیغات اسلامی اين استان در سالن همایش حسینیه اعظم زنجان برگزار شد.
۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱

 

مراسم عزاداری زنجان با دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار مي‌شوند

 

به گزارش پايگاه خبري نهضت، همایش مسئولان هیئات مذهبی، مداحان و شعرای آئینی استان زنجان با حضور استاندار و مدیرکل تبلیغات اسلامی اين استان در سالن همایش حسینیه اعظم زنجان برگزار شد.

حجت‌الاسلام سعید احمدی مديركل تبليغات اسلامي زنجان دراين همایش با بیان اینکه اين استان در حوزه هیئت و مداحی وضعیت بسیار خوبی دارد اظهارداشت: استان زنجان در حوزه «هيئت‌داري، مداحي و ستايشگري» گام‌های مؤثری برداشته‌ است و دسته‌جات عزاداری زنجان سالیان سال است که مورد توجه دنیا بوده و این یک نعمت بزرگ براي اين استان محسوب مي‌شود كه با نام ابا عبدالله عليه السلام در جهان شناخته شده‌است.

وی با اشاره به تحت تأثیر قرار گرفتن مراسم هیئات‌ مذهبی زنجان از شيوع ويروس كرونا، گفت: با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، می‌توانیم مراسم عزاداری را مانند سال‌هاي گذشته به شكلي باشكوه برگزار كنيم.

مديركل تبليغات اسلامي زنجان با بیان اینکه طبق اعلام ستاد ملی و استانی پیشگیری و مقابله با کرونا استفاده از ماسک در تمام هیئات‌ مذهبی الزامي است تصریح کرد: افراد دارای علائم بیماری بايد توجیه شوند تا زمان بهبودی در مراسم‌ مذهبی شرکت نکنند و بحث تهویه مناسب مكان برگزاري مراسم نیز باید مدنظر مسئولان  برگزاري مراسم باشد.

حجت‌الاسلام احمدي در پايان سخنان خود در رابطه با برگزاری دسته‌روی در زنجان خاطرنشان کرد: ایام محرم امسال با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مراسم‌ عزاداری و دسته‌روی در استان زنجان برگزار خواهد شد.

در  ادامه اين مراسم دکترافشارچی استاندار زنجان گفت : حجاب آرامش روانی جامعه است، بنابراین باید در مراسم عزاداري به مسائل فرهنگی همچون حجاب عمیقاً ورود کنیم.

افشارچی به آمادگی برای کمک به هیئت‌هایی که خواهان برگزاری مجالس عزاداری امام حسین (ع) در فضای باز هستند اشاره و عنوان كرد: آماده خدمتگزاری به هيئات مذهبي بزرگ که برگزاري مراسمشان به فضای وسيعي نياز دارد، هستيم و براي اين مهم اماكن وسيع دولتي را در اخيتارآنها قرار مي‌دهيم.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار