کد خبر: ۴۸۲۸
با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی انجام شد

تشییع «حبیب‌الله صادقی» هنرمند متعهد و انقلابی

مراسم تشییع پیکر هنرمند انقلابی «حبیب‌الله صادقی» با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مسئولان فرهنگی کشور و خانواده این هنرمند متعهد برگزار شد.
۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری نهضت، صبح شنبه 8 مرداد 1401، مراسم تشییع پیکرهنرمند انقلابی «حبیب‌الله صادقی» نقاش متعهد و انقلابی با حضور چهره های ارشد فرهنگی کشور و هنرمندان و هنردوستان  برگزار شد.

در ابتدای مراسم، مجتبی رحماندوست،  متن پیام تسلیت مقام معظم رهبری و رییس جمهور برای درگذشت حبیب الله صادقی را قرائت کرد.

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

درگذشت هنرمند برجسته و انقلابی جناب آقای حبیب‌الله صادقی رحمة‌الله‌علیه را به هنرمندان و همکاران و دوستان و به ویژه به خانواده مکرّم ایشان تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و مغفرت الهی را برای وی مسألت می‌کنم.

سیّد علی خامنه‌ای
۵ مرداد ۱۴۰۱»

متن پیام رئیس جمهور به هم شرح زیر است:
«بسم الله الرحمن الرحیم
درگذشت هنرمند برجسته و استاد متعهد، مرحوم حبیب‌الله صادقی، موجب تاسف و تالم خاطر شد.
این پیشکسوت عرصه هنر‌های تجسمی با پیوستن به نهضت امام خمینی، ذوق سرشار و توانمندی‌های هنری خود را وقف پیروزی انقلاب اسلامی کرد و در کمال وارستگی و خلق آثار ارزنده، در کنار مردم و انقلاب ماندگار باقی ماند.
اینجانب درگذشت این هنرمند مردمی و انقلابی را به خانواده محترم، جامعه هنری و دوستداران آن فقید سعید تسلیت عرض می‌کنم و برای ایشان علو درجات و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و سلامت از خداوند بزرگ مسالت دارم.
سید ابراهیم رئیسی
رئیس جمهوری اسلامی ایران»

درادامه مراسم« بهمن نامور مطلق» رئیس فرهنگستان هنر از حبیب‌الله صادقی به عنوان هنرمند حوزه مقاومت و هنر مردمی نام برد که این را مضامین آثارش به خوبی نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: او به دور از جریان‌های مختلف فعالیت‌های خود را ادامه داد و به آرمانش‌هایش که وارث مضامین مردمی بود، وفادار بود.

من جز عشق چیزی از پدرم به یاد ندارم

«امیرحسین صادقی » فرزند مرحوم حبیب الله صادقی در این مراسم با بیان اینکه پدرم در زمان حیاتش دارای اهداف بلند و وظایف خطیری بود، گفت: هنرمند روایت‌گر عشق است و من جز عشق چیزی از پدرم به یاد ندارم.

راه و مکتب فکری ایشان ادامه خواهد داشت

«محمدمهدی دادمان» رئیس حوزه هنری در این مراسم با بیان اینکه آقا حبیب به بهانه رفاقت قدیمی ای که با پدرم داشت لطف زیادی به من داشتند، گفت: آخرین بار که خدمتشان رسیدم در خصوص اثر صد متری گفتند من می‌دانم این آخرین کار هنری و به نوعی وصیت نامه من‌است و این را چند جای دیگر هم‌گفته بودند.

رئیس حوزه هنری افزود: او با هر اثرش جامعه هنری و عموم مردم را شگفت زده می‌کرد و همانطور که گفته شد این راه و مکتب فکری، به همت همه شاگردان و دوستداران ایشان ادامه دار خواهد بود.

امیدوارم در این روز ایشان به مهمانی آسمانیان و به کاروان عاشوراییان بپیوندند

حجت الاسلام والمسلیمن «محمد قمی» - رییس سازمان تبلیغات اسلامی-  نیز که در این مراسم حضور داشت، در سخنانی کوتاه گفت: «به عنوان یک طلبه و به عنوان یک خادم سید الشهدا حالا که غصه‌دار هستیم و این هنرمند را از دست دادیم و روز تشییع او روز نخست عزاداری حسینی است و عزاداران جامه‌های مشکی‌شان را از کمد‌ها درآورده‌اند، امیدوارم در این روز ایشان به مهمانی آسمانیان و به کاروان عاشوراییان بپیوندند.»

آثار حبیب‌الله صادقی در راستای ترویج انگار‌های انقلابی بود

«محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تسلیت ایام محرم و فقدان حبیب‌الله صادقی به جامعه هنری و دانشگاهی کشور، با بیان اینکه اولین تابلو‌های این هنرمند فقید مربوط به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی‌بود، افزود: آثار فاخر این هنرمند ارزشی در راستای ترویج انگاره‌های انقلابی بود.

وی ادامه داد: اثر هنری آخر ایشان تابلوی ۱۰۰ متری بود  که  با تلاش شبانه روزی و کار جهادی به تصویر کشیدند.

تعداد بازدید : 4

 

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار