کد خبر: ۴۸۳۷

نشست «مهرواره بانور» در گلستان برگزار شد

نشست راهیان خواهر با موضوع «مهرواره بانور» با حضور مدیر کل تبلیغات و معاون فرهنگی تبلیغات گلستان و جمعی از بانوان فرهیخته ۸ مرداد در سالن تبلیغات گلستان برگزار شد.
۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹

نشست «مهرواره بانور» در گلستان برگزار شد

نشست راهیان خواهر با موضوع «مهرواره با نور»با حضور مدیر کل تبلیغات و معاون فرهنگی تبلیغات گلستان و جمعی از بانوان فرهیخته ، ۸ مرداد در سالن تبلیغات گلستان برگزار شد.

معاون فرهنگی تبلیغات گلستان در این جلسه در تحلیل نقش زن در تحقق تمدن نوین اسلامی اظهارکرد: انگیزه، اندیشه و کنش در ابعاد فردی و اجتماعی شکل دهنده تغییرات بنیادی در سطح جامعه است و از آنجا که نیمی از مسئولیت‌های موجود در جامعه بر عهده زنان است، لذا نقش حیاتی بانوان در شکل گیری و یا افول یک تمدن بسیار برجسته و دارای اهمیت است.

حجت‌الاسلام دیلمی بیان‌ کرد: گفتمان سازی تمدنی برای ترقی اجتماعی و برون رفت از شرایط نامناسب مستلزم شناخت مولفه‌های اثرگذار و ویژگی های خاص تمدنی است.

وی اشاره به نقش زنان در شکل‌گیری تمدن اسلامی بیان کرد: در شرایط کنونی نیازمند زنانی هستیم که در مکتب اسلامی رشد کرده باشند چرا که اولین نهاد انسان‌ساز خانواده و در راس آن زن قرار دارد و بر همین اساس است که از سوی غرب مورد هجمه‌های فرهنگی در حوزه خانواده و به ویژه زنان و نقش مادری قرار داریم.

حجت‌الاسلام دیلمی با اشاره به مهم‌ترین شاخصه‌های زن تراز انقلاب اسلامی گفت: اولین شاخصه زن تراز انقلابی، خویشتن‌داری و پرهیز از تجملات است. ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که مملو از مدگرانی، رفاه گرایی و تجمل‌گرایی است. زنی که الگوی حضرت زهرا(س)باشد؛ نمی‌تواند دنبال رفاه گرایی برود چون این مسئله با ارزش‌ها و الگوی زن متعالی مغایرت دارد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان با بیان‌اینکه باید برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی بسترسازی کنیم، افزود:یکی از مولفه‌های زمینه‌ساز این بستر سازی سبک زندگی اسلامی است و مهمترین رکن و نهاد برای اجرای سبک زندگی اسلامی خانواده و در رأس آن زن است.

وی با بیان‌اینکه مهم‌ترین رویش‌های انقلابی ریشه در مکتب عاشورا دارد، تصریح کرد: مهم‌ترین هدف مهرواره بانور اجتماع قلوب مسلمین در مسجد برای حل مسئله می‌باشد که بانوان به عنوان تاثیرگذارترین افراد می توانند در این مهرواره نقش آفرینی کنند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار