کد خبر: ۴۸۵۱
در سرعین برگزار شد

همایش طلایه داران تبلیغ ویژه محرم

همایش طلایه داران تبلیغ بمناسبت ماه محرم با حضور مسئولین ادارات، مبلغین، مادحین و روسای هیئات مذهبی در سرعین برگزار شد.
۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده در همایش طلایه داران تبلیغ سرعین در سخنانی به اهمیت تبیین اهداف قیام عاشورا در مراسم عزاداری ماه محرم اشاره کرد و گفت: تبیین فلسفه عاشورا، مهمترین هدف عزاداری های ماه محرم است از این رو باید از بدعت ها و برخی حرکت های وهم انگیز که میراث انحرافی دشمنان اسلام است پرهیز کرده و تنها با تمسک به ولایت و عشق و شعور حقیقی به حضرت سیدالشهدا(ع) ، نارسایی ها و نامهربانی ها را تبدیل به فضای اتحاد و همدلی کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل افزود: مجالس عزاداری امام حسین(ع) فرصتی بسیارارزشمند به دست می دهد تا واعظان و خطیبان به بیان احکام، مباحث شرعی، اخلاقی و اعتقادی بپردازند و عزاداران حسینی را با معارف دینی آشنا سازند.

حجت‌الاسلام جعفرزاده خاطرنشان کرد: محرم فرصت انتقال صحیح و بی پیرایه دین است و عزاداری واقعی این است که شبکه تبلیغ میهمانان محرم را تحویل بگیرند و شعار حسینی مثل( انی احب الصلاه و هیهات من الذله ) به جای تسلیت گویی در مجالس عزاداری سیدالشهداء نوشته و نصب گردد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید به عنصر حماسه و عاطفه بهاء داده شود گفت: اهداف ارزشی سیدالشهداء احیای امامت و حاکمیت اسلام بود لذا ضرورت دارد در انتقال پیام عاشورا و عزاداری امام حسین(ع) به عنصر حماسه و عاطفه بهاء داده شود وقتی واقعه غدیر اتفاق افتاد همه واقعیت را دانستند ولی زود عاطفه و محبت علی(ع) را از یاد بردند در این ماه به سمت احیای روضه خانگی و محافل سینه زنی و زنجیر زنی کمر همت ببندید.

حجت‌الاسلام جعفرزاده در ادامه گفت: بنابه نکته مقام معظم رهبری تکیه بر آرمان های حاکمیت اسلامی در نهضت عاشورا مهمترین پیام عاشوراست و مهمترین منطق دفاع از حقانیت انقلاب است، قبل از عزاداری به استفاده از سخنرانی مبلغین برای آگاه سازی مردم از اهداف قیام سیدالشهداء توجه جدی شود و عمق بخشی به شعر و با محتوای سازنده موجب بصیرت برای اقشار مختلف مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان حاصل شود.

در ادامه حجت‌الاسلام سید جعفر موسوی -رئیس تبلیغات اسلامی سرعین -به بیان مسائل مربوط به عزاداری و رعایت موارد بهداشتی و آمادگی مساجد و دسته های حسینی برای برپایی مجالس و محافل عزاداری ماه محرم در مناطق شهری و روستایی اشاره کرد.

گفتنی است، مداحی، سینه زنی، قرائت اشعار مرثیه و تواشیح از دیگر برنامه همایش طلایه داران تبلیغ بمناسبت ماه محرم در شهر سرعین بود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار