کد خبر: ۵۴۸۸
با حضور فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان:

مراسم عزاداری شهادت امام سجاد (ع) در میناب برگزار شد

حجت الاسلام فولادی در مراسم عزاداری شهادت امام سجاد علیه السلام گفت: آن امام همام از هر فرصتی جهت تبیین وقایع عاشورا استفاده کرد.
۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۰

 

به گزارش پایگاه خبری نهضت، مراسم شب شهادت امام سجاد (ع) در آستانه امام زین العابدین محله خلفی با سخنرانی حجت الاسلام فولادی معاون فرهنگی اداره کل تبلغیات اسلامی هرمزگان و با حضور رئیس اداره تبلیغات اسلامی و محبان اهلبیت برگزار شد.

حجت الاسلام فولادی در این مراسم بیان داشت:یکی از اقداماتی که امام سجاد(ع) برای تربیت انسان ها و مقابله با جنایات یزید انتخاب کرد این بود که از هر فرصتی برای زنده نگه داشتن یاد عاشورا بهره بردند، هنگامی که امام(ع) آب مشاهده می کردند و یا قصاب گوسفندی سر می‌برید گریه می‌کردند و این موضوعات غیر از جنبه عاطفی جنبه تربیتی و سیاسی داشت، امام زین العابدین(ع) قصد داشتند یاد و خاطره عاشورا زنده بماند و مردم متوجه باشند و فراموش نکنند که چه جنایت هایی انجام شده است.

وی در ادامه گفت: امام زین‌العابدین(ع) در حادثه کربلا به مصلحت الهی بیماری بسیار شدیدی داشتند به‌گونه‌ای که گاهی از هوش می‌رفتند و ناتوان بودند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان افزود: بزرگ مبلغ قیام عاشورا، حضرت امام سجاد علیه السلام، با سخنرانی و خطبه های آتشین خود توانست نهضت حق طلبانه سالار شهیدان را از هجوم تحریف نجات بخشد. اینک بعد از گذشت پانزده قرن همچنان این قیام، پرشکوه و جاودانه است.

وی بیان داشت: لحظه ای که یزید بالای منبر بر علیه مولی متقیان امیر المومنین و امام حسین سخن میگفت امام سجاد علیه السلام از بین جمعیت بلند شد و گفت: داری رضایت مخلوق را بر خالق تریج می دهی امام دیگر سکوت نکرد و درخواست بیان خطبه خواندن کرد، در مرحله اول یزید مخالفت کرد با اسرار مردم امام شروع به خطبه خواندن کرد.

فولادی در ادامه افزود : امام سجاد علیه السلام در بالای منبر شروع کرد خداوند به ما شش خصلت عطا فرموده و ما را به هفت ویژگى بر دیگران فضیلت بخشیده است، به ما ارزانى داشت علم، بردبارى، سخاوت، فصاحت، شجاعت و محبت در قلوب مؤمنین را،در ادامه امام اینطوری خودش را معرفی کرد:اى مردم! من فرزند مکه و منایم، من فرزند زمزم و صفایم، من فرزند کسى هستم که حجر الاسود را با رداى خود حمل و در جاى خود نصب فرمود، من فرزند بهترین طواف و سعى کنندگانم، من فرزند بهترین حج کنندگان و تلبیه گویان هستم، من فرزند آنم که بر براق سوار شد، من فرزند پیامبرى هستم که در یک شب از مسجد الحرام به مسجد الاقصى سیر کرد، من فرزند آنم که جبرئیل او را به سدره المنتهى برد و به مقام قرب ربوبى و نزدیکترین جایگاه‏ و مقام بارى تعالى رسید، من فرزند آنم که با ملائکه آسمان نماز گزارد، من فرزند آن پیامبرم که پروردگار بزرگ به او وحى کرد، من فرزند محمد مصطفى و على مرتضایم، من فرزند کسى هستم که بینى گردنکشان را به خاک مالید تا به کلمه توحید اقرار کردند

حضرت زینب(س) پرستاری از امام سجاد(ع) را در خیمه‌ها بر عهده داشتند، چهارمین امام شیعیان پس از شهادت امام حسین(ع) حالش شان بهتر شد و پس از واقعه کربلا حدود 30 سال در قید حیات بودند و به ترویج معارف دینی پرداختند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار