کد خبر: ۵۵۰
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان:

انتقاد از عدم وجود نظام تعلیم و تربیت جنسیت گرا در کشور

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان از عدم وجود نظام تعلیم و تربیت جنسیت گرا در کشور انتقاد کرد و گفت: متاسفانه در نظام آموزشی کشور آموزش و برنامه های تربیتی دختران و پسران یکسان است درحالیکه با توجه به نقش پذیری های متفاوت آنها در آینده باید این آموزش ها متفاوت باشد.
۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان حجت الاسلام دکتر عباس عبداللهی مدیر کل این اداره در جلسه شورای راهبری مدرسه صدرا گفت: تهذیب اخلاقی، نخبه پروری دینی و تربیت نیروهای متعهد حوزوی و دانشگاهی را از مهم ترین اهداف راه اندازی مدرسه علوم و معارف اسلامی صدرا در سراسر کشور است.  
وی با انتقاد از عدم وجود نظام تعلیم و تربیت جنسیت گرا در کشور اظهار کرد: متاسفانه در نظام آموزشی کشور آموزش و برنامه های تربیتی دختران و پسران یکسان است در صورتی که باید در نظام آموزشی باید به گونه ای برنامه ریزی شود که با توجه به تفاوت جنسیت و تفاوت نقش پذیری دختران و پسران در خانواده و جامعه برخی آموزش ها متفاوت باشد تا به نقش های ویژه خود تشویق شده و شکل گیری شخصیت آنها به درستی انجام بگیرد. 
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان افزود: افق چشم انداز ما این است که مدرسه علوم و معارف اسلامی صدرا به عنوان یک مدرسه الگو و پیش رو در حوزه مدارس شهرستان شاهرود و استان سمنان معرفی شود و این مهم با کادر مجرب و مهذّب مدرسه و عزمی که در این مجموعه برای ورود قوی به تعلیم و تربیت رسمی در بعد کیفی و کمی وجود دارد دور از دسترس نیست. 
عبداللهی تاکید کرد: لازم است طرح تربیتی جامعی برای مدرسه صدرا تدوین شود که در آن جایگاه برنامه های فرهنگی و تربیتی دیده شده و مشاوره ها و آموزش های لازم در خصوص مسائل تربیتی به والدین نیز داده شود. 
وی یکی از مهم ترین اهداف پیش رو را ساخت مدرسه صدرا عنوان کرد و گفت: زمین مدرسه تهیه شده است و امیدواریم بتوانیم با همراهی خیران، مسئولان استان و شهرستان ساختمان اختصاصی این مرکز آموزشی سریعتر ساخته شود. 
مدارس معارف اسلامی صدرا از جمله موسسات آموزشی وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی است که به صورت رایگان در رشته تخصصی علوم و معارف اسلامی در زیر شاخه ادبیات دانش آموز می پذیرد. 
این مدارس با هدف نخبه پروری دینی و تربیت نیروهای متعهد حوزوی و دانشگاهی راه اندازی شده است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار