کد خبر: ۵۵۶
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان:

ایران امّ القرای تحولات قرآن مدار دوران معاصر

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: زیارت اربعین یک تجمع بین المللی فرا ادیانی و بی نظیرترین اجتماع بشری در طول تاریخ بشریت است.
۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان حجت الاسلام دکتر عباس عبداللهی مدیر کل این سازمان در همایش تجلیل از موکب داران اربعین حسینی شهرستان گرمسار با بیان اینکه اربعین امروز مختص مناسک مذهب تشیّع نیست گفت: امروز زیارت اربعین یک تجمّع بین المللی فرا ادیانی است و شاهد بی نظیرترین اجتماع بشری در طول تاریخ بشریّت در کربلای معلّی می باشیم. 
وی با تاکید بر اینکه زیارت اربعین مقدمه ای برای رفع موانع ظهور است اظهار کرد: هر که امروز به رفع موانع ظهور می اندیشد باید به هر نحو ممکن به توسعه ی فرهنگ اربعین در جهان اسلام و تشیّع به ویژه در ایران اسلامی که امّ القرای تحولات قرآن مدار دوران معاصر است کمک کند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در ادامه صحبت های خود خواستار همکاری موکب داران اربعین حسینی، هیئات، فعالان فرهنگی، شعرا، اهل قلم و ستایش گران فرهنگی در توسعه ی فرهنگ زیارت اربعین شد و افزود: اگر فرزندان و نسل آینده مان را با این فرهنگ تربیت کنیم ظهور حضرت مهدی (عج) بسیار نزدیگرتر خواهد شد. 
عبدللهی با اشاره به برگزاری پیاده روی نمادین اربعین در سراسر کشور گفت: حدود ده درصد از مردم کشور در پیاده روی اربعین شرکت می کنند و 90 درصد از مردم توفیق حضور در این مراسم را ندارند لذا باید زمینه را برای بهره مندی عموم مردم از مواهب این پدیده ی جهانی فراهم کرد و از ظرفیت خود مردم در راستای توسعه ی فرهنگ اربعین استفاده کرد. 
وی با بیان اینکه پیاده روی نمادین اربعین در همه شهرها و روستاهای استان سمنان برگزار شد گفت: در شهرستان های بزرگ استان با پدیده ی شگفت انگیز حضور بی سابقه ی مردم مواجه شدیم و قبل از برگزاری مراسم هیچ کس تخمین این حجم از جمعیت را نمی زد.
عبداللهی یادآور شد: در این مراسم شاهد همگرایی مردم و مسئولین بودیم وظیفه داریم با رفع نواقص در سال های آینده این مراسم را با شور و شعور عمیق تر برگزار کنیم

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار