کد خبر: ۵۵۶۸
سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جامع علمی کاربردی:

«فضای مجازی» ابزار مهم جهاد تبیین است

حجت‌الاسلام دکتر عباس نصیری فرد گفت: استفاده از فضای مجازی در عرصه جهاد تبیین بسیار مهم است چراكه دسترسی به آن بسیار آسان است و در عین حال می‌توان مخاطبان گسترد‌ه‌ای را تحت پوشش قرار داد.
۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت‌الاسلام دکتر عباس نصیری فرد سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جامع علمی کاربردی در كارگاه يك روزه‌اي كه در اداره كل تبليغات اسلامي تهران برگزار شد با بیان اینکه بستر اصلی جهاد تبیین در حوزه جنگ ترکیبی و جنگ شناختی است اظهار کرد: مهمترین مسئله‌ای که در جهاد تبیین باید به آن پرداخته شود و جاي خالي آن احساس مي‌شود، عدم شناخت ابعاد جهاد تبیین است. افرادی که می‌خواهند تبیین کنند باید تسلط و آگاهی خوبی نسبت به موضوعات جهاد تبیین داشته باشند.

وی ادامه داد: به طور مثال فردی که قصد دارد مبانی انقلاب مانند حکومت دینی و نظام مبتنی بر ولایت فقیه را تبیین کند اگر به مبانی ولایت فقیه آگاه نباشد نمی‌تواند یک تببین‌گر موفق باشد.

نویسنده کتاب مفاهیم، تکنیک‌ها و مهارت‌های جهاد تبیین اذعان داشت: مسئله‌ای دیگر که در حوزه تبیین وجود دارد موضوع نقش دشمن در جنگ شناختی است و تبیین باید در همان جایی که دشمن ورود پیدا کرده انجام شود. مسائلی که دشمن درحال ترویج آن در جامعه است ما نیز باید به همان موضوعات بپردازیم؛ اگر غیر از آن باشد ممکن است خود ما به نام جهاد تبیین در زمین دشمن بازی کنیم و خود نیز متوجه آن نباشیم.

«فضای مجازی» ابزاری مهم در جهاد تبیین است

 حجت‌الاسلام دکتر عباس نصیری فرد به نقش و جایگاه هیئات مذهبی در عرصه جهاد تبیین اشاره و اظهار كرد: همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند یکی از ميادين مهم جهاد تبیین؛ هیئات مذهبی هستند لذا باید از این اجتماع  براي پيروزي در ميدان جهاد تبيين بهره‌مند شد؛ بنابراین مبلغین و روحانیون و مداحان از جمله کسانی هستند که می‌توانند در این فضا به تبیین مبانی دینی، مذهبی، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بپردازند و افرادی كه به این موضوعات می‌پردازند باید علم و آگاهی کافی در آن موضوع  داشته و  به اصول و قوائد انقلاب پايبند باشند.

حجت‌الاسلام نصیری فرد در ادامه گفت: باید از روش‌های مختلف و کارآمد در جهاد تبیین استفده کنیم، از اين دست روش‌ها می‌توان به هنر، نوشتار، تصویر و یا فیلم، سریال‌های تلویزیونی و فضای مجازی اشاره كرد چراکه امروز به تمام این موارد و ابزار‌ها نیاز است.

نویسنده کتاب مفاهیم، تکنیک ها و مهارت های جهاد تبیین با تاکید بر اینکه مهمترین و آسانترین روش که می‌توان از آن بهره برد فضای مجازی است خاطرنشان کرد: استفاده از فضای مجازی در جهاد تبیین و خصوصا شبکه‌های اجتماعی بسیار مهم است به این دلیل که دسترسی به آن بسیار آسان است و در عین حال می‌توان مخاطبان گسترد‌ه‌ای را تحت پوشش قرار داد و محل شکل گیری شبهات بر علیه نظام و انقلاب در همین فضای مجازی شكل مي‌گيرد و دشمن نیز از این بستر نهایت استفاده را می‌برد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار