کد خبر: ۵۵۹۴
با اشاره به شروع به کار سامانه ملی صدور مجوز مراکز همسان گزینی

حجت الاسلام عزت زمانی : بدون ثبت نام قانونی، فعالیت غیرقانونی است

حجت الاسلام «رضاعزت زمانی» -رئیس ستاد فرهنگی خانواده و جمعیت سازمان تبلیغات اسلامی- در نشست خبری صبح امروز ، ششم شهریور ۱۴۰۱ از شروع به کار سامانه ملی صدور مجوز مراکز همسان گزینی خبرداد و گفت :از امروز کسانی که در این زمینه فعال هستند موظفند به این سامانه مراجعه کرده و به دنبال مجوز قانونی از سازمان و وزارت ورزش و جوانان باشند.
۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷

به گزارش خبرنگار نهضت، حجت الاسلام «رضاعزت زمانی» - معاون فرهنگی سازمان و رئیس ستاد فرهنگی «خانواده و جمعیت» سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه از قدیم سنت حسنه واسطه گری ازدواج وجود داشته و کسانی بوده اند که کارشان پیدا کردن دخترو پسر‌های هم کفو و معرفی آن‌ها به همدیگر بوده است گفت : با توسعه فضای مجازی، این امر توسعه پیدا کرده است.

رئیس ستاد فرهنگی «خانواده و جمعیت» سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به ماده ۳۷« قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» گفت: طبق این ماده، سازمان تبلیغات اسلامی مکلف است به منظور ترویج و تسهیل در امر ازدواج، از طریق موسسات فرهنگی، مساجد و روحانیون و دیگر ظرفیت‌های مردمی به توسعه فرهنگ واسطه گری در امر انتخاب همسر، با محوریت و مشارکت خانواده‌ها و رعایت موازین قانونی و شرعی بپردازد.

به گفته وی، تبصره این ماده، وزارت ورزش و جوانان را موظف کرده با تایید سازمان تبلیغات اسلامی، مجوز مراکز فعال در امرانتخاب همسر را صادر کند.‌

حجه الاسلام عزت زمانی افزود: طبق این ماده، موظف به ساماندهی این مراکزو سایت‌ها شده ایم و آیین نامه‌ها و قوانین مربوط به آن نوشته شده و از امروز کسانی که در این زمینه فعال هستند موظفند به این سامانه مراجعه کرده و به دنبال مجوز قانونی از سازمان و وزارت ورزش و جوانان باشند.

ثبت نام کنید

رئیس ستاد فرهنگی «خانواده و جمعیت» سازمان تبلیغات اسلامی از فعالان همسان گزینی خواست که از امروز به سایت سازمان تبلیغات اسلامی به نشانی nehzat.ir مراجعه کرده و درخواست‌شان را ثبت کنند.

حجت الاسلام عزت زمانی ادامه داد: لینک ثبت نام وشرایط و ضوابط درnehzat.ir  گذاشته شده است، متقاضیان می توانند مدارک را بار گذاری کنند و ما سعی می‌کنیم در حداقل زمان، مراحل قانونی را طی کنند، همه فرایند و شرایط آماده شده و ازطریق وزارت ورزش و جوانان، مجوز‌ها برایشان صادر خواهد شد.
وی ضمن اعلام این خبر که این قانون از امروز اجرایی شده و در اختیار مخاطبین قرار گرفته و آماده اجرا است گفت: این نکته را خیلی جدی عرض می‌کنم، از امروز، هیچ مجموعه‌ای باعنوان همسان گزینی، انتخاب همسروعناوین این چنینی در فضای مجازی و حقیقی که به صورت رسمی فعالیت می‌کند و با مردم ارتباط دارد،( بدون ثبت نام قانونی) اجازه هیچ گونه فعالیتی را نخواهد داشت و طبق قانون ورایزنی‌هایی که انجام شده مراکز ذی صلاح و ضابطین قانونی، اجازه برخورد با سایت‌ها و این مراکز را دارند.
وی افزود: سابق براین، یکی از اشکالاتی که به این سایت‌ها وارد می‌شد، نداشتن حساب و کتاب و ضوابط بود و توجیه آن‌ها این بود که می‌گفتند جایی نیست که ثبت نام قانونی کنیم شما شرایط رابگویید تا ما بتوانیم فعالیت کنیم، اکنون و در اینجا اعلام می‌کنم آیین نامه، شرایط و فرایند صدور مجوز از امروز در سازمان تبلیغات اسلامی فعال شده و هرگونه فعالیت دیگری بدون طی این فرایند، فعالیت غیرقانونی محسوب می‌شود، به خصوص که بعضی از این مجموعه‌ها خارج از حد شرعی و قانونی  کشور فعایت می‌کنند. برای اینکه بهانه‌ای نمانده باشد دسترسی‌ها تسهیل شده است و باز هم تاکید می‌کنم ، ازاین پس هرگونه فعالیت دراین حوزه بدون ثبت نام در این سامانه و دریافت مجوز، غیر قانونی است.
عزیزانی که دغدغه فرهنگسازی صحیح منطبق و متصل به قانون دارند حتما به این سامانه مراجعه کرده ودرخواست بدهند، ما در اسرع وقت، مجوز‌ها را صادر می‌کنیم. بنا داریم فرایند نظارت و صدور مجوز، زمان بر نباشد هرچند ممکن است در روز‌های اول به دلیل حجم زیاد مراجعه کنندگان کمی شلوغ باشد سعی می‌کنیم کارشان مختل نشود و در اسرع وقت کارشان انجام شود. از امروز که کار شروع می‌شود، دسترسی‌های این مراکز در صورت ثبت نام نکردن در سامانه، قطع خواهد شد و همچنین مراجع قانونی با آن‌ها برخورد خواهند کرد.

تعداد بازدید : 45
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار