کد خبر: ۵۶۸۷

این خاطره زیبا از امامت محله را حتما بشنوید + فیلم

مدیرعامل بنیاد هدایت با حضور در برنامه« ثریا » نمونه هایی از امامت محله برای حل مسئله را در قالب خاطره بازگو کرد.
۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدیان- مدیرعامل بنیاد هدایت- با حضور در برنامه زنده تلوزیونی« ثریا » که از شبک یک سیما روی آنتن می‌رود درخصوص نقش امام محله برای حل مسئله و ایجاد راهکار‌های جدید اظهار داشت: یکی از امامان محله در روستایی محروم مشغول به فعالیت بود. در این روستا به خاطر شرایط نامساعد اقتصادی هیچ کدام از اهالی به مسجد کمک نمی‌کردند.

وی در ادامه افزود: امام محله با همه مشکلات دست وپنجه نرم کرد تا اینکه با فرا رسیدن ماه محرم امام محله متوجه شد هر کدام از اهالی روستا یک گوسفند نذر می‌کردند. او وقتی با تعداد زیادی گوسفند که نذر هیئت و مراسم عزاداری شده بود مواجه شد فکری به ذهنش رسید. به مردم روستا گفت ازمحرم امسال گوسفند‌ها را به مسجد هدیه بدهید، تعدادی از گوسفندان را برای هیئت قربانی می کنیم و بقیه را پرورش می دهیم.

حجت الاسلام میرمحمدیان ادامه داد: با همین راهکار ساده سال به سال تعداد این گوسفندان بیشتر شد و یک اشتغال زایی خوبی در آن روستا رونق گرفت. از همین راه تأمین جهیزیه برای دختران دم بخت، بسته غذایی برای نیازمندان و کار‌های خیر دیگری شکل گرفت.

وی در ادامه گفت: مورد بعدی که می‌توانیم به آن اشاره کنیم مربوط به چندسال پیش می‌شود. در این اتفاق خیری برای درمان بیماری فرزند امام محله حدود ۳۰۰ میلیون تومان درنظر گرفته بود. امام محله که متوجه می‌شود بیماری فرزندش درمان سختی دارد در تصمیمی سخت از فرد خیر می‌خواهد به جای درمان فرزند او، این مبلغ را برای درمان کودکان بیمار دیگری هزینه کند. همین اتفاق و همین تصمیم خیرخواهانه باعث شد  مرد خیر بیشتر از قبل کمک کند و تعداد زیادی از کودکان درمان شده و بهبود پیدا کنند.

تعداد بازدید : 18
اخبار مرتبط
ارسال نظر