کد خبر: ۵۶۹۴
به همت مرکز یادگیری «میم»؛

دوره تخصصی تعلیم و تربیت اسلامی در تبیان برگزار شد

دوره تخصصی تعلیم و تربیت اسلامی توسط مرکز یادگیری «میم»، با هدف ایجاد بستری برای تعامل و هم‌افزایی مجموعه‌ها و نهاد‌های تربیتی، در مؤسسه تبیان برگزار شد.
۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳

 

دوره تخصصی تعلیم و تربیت اسلامی در تبیان برگزار شدبه گزارش نهضت؛ این دوره بر اساس کتاب نگاهی "دوباره به تربیت اسلامی" به قلم دکتر خسرو باقری عضو هیئت علمی دانشگاه تهران  و مدرس دوره، با محوریت‌های موضوعی چیستی، مبانی، اصول، روش‌ها، و مراحل بوده‌است.

خسرو باقری نظریه انسان به منزله عامل را مطرح کرده است. توجه به عاملیت انسان باعث می‌شود انسان موجودی پویا در نظر گرفته شود که در هر لحظه در معرض تصمیم است و باید تصمیم بگیرد.

لازم به ذکر است  این دوره با حضور فعالان عرصه تعلیم و تربیت، از جمله مؤسسه مطالعات راهبردی تعلیم و تربیت برهان، خانه نوآوری تعلیم و تربیت، سازمان تعلیم و تربیت کودک (توتک) همچنین مدارس مفید، صلحا، روشنگر فرهنگ و ... در ۶ جلسه ۲ ساعته برگزار شد.

گفتنی است مرکز یادگیری مادر و معلم «میم» یک مرکز آموزش مجازی به شیوه‌ی مشارکتی است. آنچه در میم می بینیم از بررسی چند ساله‌ی کتب و مقالات در حوزه‌ی پرورش اندیشه و دانش کودکان و جوانان گردآوری شده است. رویکرد میم آموزش مادران و معلمان از طریق اشتراک نقطه نظرات و تجربه­ کردن است. در دوره­ های میم ایده‌های تربیتی را با یکدیگر به اشتراک گذاشته می شود و هرکسی با تجربه کردن در خانه و مدرسه اصول آموزش را به روش منحصر به خودش خواهد آموخت

دوره تخصصی تعلیم و تربیت اسلامی در تبیان برگزار شددوره تخصصی تعلیم و تربیت اسلامی در تبیان برگزار شد

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار