کد خبر: ۵۷۰۲

ماجرای جلوگیری از سقط جنین توسط بانوی شریکه الامام + فیلم

بانوی شریکه الامام ایلامی در برنامه زنده تلوزیونی از ماجرای جلوگیری کردن از سقط جنین زن جوانی گفت.
۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۱

به گزارش پایگاه خبری نهضت، خانم ملک شاهی- بانوی شریکه الامام و همسر حجت الاسلام قدرت نوروزی،  امام محله یکی از محله‌های ایلام - با حضور در برنامه زنده ثریا که از شبکه یک روی آنتن می‌رود با اشاره به فعالیت‌های گسترده‌ای که او و بانوان فعال شهر ایلام در حوزه فرهنگی و اجتماعی انجام می‌دهند اظهار داشت: برای من باعث افتخار است که هم همسر یک خدمتگزار دین و امام محله هستم و هم توانسته ام تا به امروز خدمتگذار دین و عرصه فرهنگ باشم.

وی افزود: بنده و حاج آقا نوروزی در اکثر نقاط استان ایلام در عرصه‌های مختلف فعال بودیم. موضوع مهمی که به دوش شریکه الامام است ایجاد فضایی امن برای خانم‌های محله است. در محل تبلیغ، خانم‌ها با هرکسی راحت نیستند تا مشکلات اساسی خود را در میان بگذارند. اما خوشبختانه بنده را مشاور و امین خود می‌دانند و به نظرم این توفیق بزرگی است که به دست آورده ام.

خانم ملکشاهی افزود: یکی از مسائلی که در آن موفق بودیم ایجاد فضایی برای پاسخگویی به سئوالات شرعی خانم‌ها درمحل بود. به طور مثال در مسئله سقط جنین همین بحث پاسخ گویی به سئوالات شخصی اتفاقات خوبی را رقم زد.

وی بیان کرد: مدتی قبل خانم جوانی مراجعه کرد و گفت اگر بخواهم فرزندم را سقط کنم از نظر شرعی چگونه است؟ وقتی دلیل کارش را پرسیدم گفت:به خاطر بیکاری همسرم و مسائل اقتصادی که داریم می‌خواهم فرزندم را سقط کنم.

خانم ملکشاهی گفت: بعد از شنیدن ماجرای زن جوان،  با همسرم صحبت کردم، حاج آقا هم موضوع را با چندنفردیگر از خیرین و بزرگترهای محل درمیان گذاشت. خوشبختانه با توجه به مهارت‌های همسر این خانم ،افرادی که می‌توانستند در رفع بیکاری این آقا کمک کنند قدم خیری برداشتند و مشکل حل شد. حالا هم فرزند این زوج متولد شده و زندگی خوبی دارند.

این بانوی شریکه الامام در ادامه درباره فعالیت‌های دیگری که انجام می‌دهند نیز اینطور گفت: یکی از فعالیت‌های دیگر ما واسطه گری ازدواج است. اصولا داماد از طرف حاج آقا و عروس‌ها از طرف بنده  معرفی می شوند حتی به جوانانی که در برگزاری مراسم ساده ازدواجشان هم دچار مشکل هستند کمک می کنیم تا سرخانه وزندگی اشان را بروند.

وی افزود: در زمینه ترک اعتیاد ومشاوره‌های خانواده هم فعالیت داریم. زن و شوهر‌هایی بودند که اختلاف داشتند ما با پا درمیانی کردن توانستیم عمده مشکلات آنها را حل کنیم. خیلی از مسائل دیگر که  هم در محله وجود داشت که خوشبختانه با پادرمیانی ما حل شد.

خانم ملکشاهی ازتشکیل کارگروهی با حضوربانوان طلبه و فعال درمنطقه خبر داد و در ادامه گفت: اینطور گفت: این روند به این صورت بود که با دعوت از خانم‌های طلبه دیگر، کارگروه تشکیل دادیم. با کمک خدا پس از تشکیل این کارگروه موفق شدیم خیلی از مشکلات را با خیرین و افرادی که در این حوزه فعال بودند برطرف کنیم.

تعداد بازدید : 8
اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار