کد خبر: ۵۷۱۰

تشکیل کمیته فرهنگی، آموزشی بانوان ستاد اربعین استان اردبیل

​​​​​​کمیته فرهنگی، آموزشی بانوان ستاد اربعین استان اردبیل تشیکل و شرح وظایف بیان شد.
۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵

 
به گزارش پایگاه خبری نهضت، سارا کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل در جلسه کمیته فرهنگی، آموزشی بانوان ستاد اربعین استان اردبیل که در محل استانداری اردبیل برگزار شد، در سخنانی به اهمیت حضور انوان در پیاده روی اربعین اشاره و اظهار کرد: اصل مساله اربعین به اسارت بانوان و کودکان اختصاص دارد و پیاده‌روی اربعین در ابتدا برای زنان و فرزندان است، زیرا حضور بانوان در راهپیمایی اربعین تقلید از حضور حضرت زینب (س) در کربلاست.

حقی افزود:  دین مبین اسلام بسیار به زن و خانواده اهمیت داده و در بیشتر عرصه‌ها به حضور زنان تاکید دارد. مردان نباید زنان را به بهانه عدم امنیت از شرکت در پیاده روی اربعین حذف کنند، چراکه زنان با صلابت دینی و قدرت عفت می‌توانند در تمامی ارکان جامعه اسلامی حضور پررنگ داشته باشند.

راهپیمایی اربعین در رشد شخصیتی بانوان و فرزندان اثرات مثبت فراوانی دارد

کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل به تاثیر بینظیر راهپیمایی اربعین در نزدیک شدن افکار، ارتباط و همدلی در بین اعضای خانواده اشاره کرد و گفت: راهپیمایی اربعین باعث رشد اجتماعی و دینی نوجوانان و جوانان می‌شود، زیرا تمامی جلوه‌های ایثار و از خودگذشتگی را آن‌جا مشاهده کرده و  فرزندان در این مسیر رفتار اجتماعی و تعامل بیشتر با دیگران همراه با مهربانی را فرا می‌گیرند.

حقی افزود: قشر نوجوان در مسیر راهپیمایی اربعین، انسان‌هایی را می‌بیند که از هرآنچه دارند و از همه مال خود برای محبت امام حسین (ع) گذاشته و در این میان بانوان با حضور در این مراسم سبک زندگی اسلامی بر مدار ایثار، فداکاری، گذشت، سخاوت، ساده‌زیستی را آموزش می‌بینند.

وی زمینه سازی تحقق و تمدن نوین اسلامی در راهپیمایی اربعین و نقش بانوان در این زمینه را مهم عنوان کرد و افزود: راهپیمایی همراه با معرفت و بصیرت در ایام اربعین حسینی می‌تواند نقش مهمی در تعمیق، تعالی و گسترش معرفت به امام حسین (ع) شده و این حرکت عظیم فرهنگی، مردمی به یک برنامه تربیتی و معنوی مبدل شود.  

برگزاری همایش جاماندگان اربعین در مهدیه اردبیل

کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل به برنامه‌های فرهنگی برای افرادی که نتوانستند در پیاده روی اربعین حضور یابند اشاره کرد و گفت: همایش جاماندگان اربعین با اجرای برنامه‌های سخنرانی، مداحی و قرائت عهدنامه با حضرت زینب (س) با مشارکت ادارات و نهاد‌های فرهنگی در آستانه اربعین حسینی در مهدیه اردبیل برگزار می‌شود.

حقی به برپایی میز خدمت پاسخگویی به زائرین اربعین خبر داد و افزود: با هدف تسهیل در سفر زائرین و نیز پاسخ به سوالات در زمینه بهداشت، احکام و موارد مورد نیاز سفر اربعین حسینی از ابتدای ماه صفر، در محل نماز جمعه اردبیل دایر شده که علاوه بر آن مراسم خطبه خوانی و قرائت خطبه حضرت زینب (س) ویژه خواهران شهید در مناطق مختلف اردبیل برگزار می‌شود.

وی به تشکیل کمیته فرهنگی، آموزشی بانوان ستاد اربعین استان اردبیل اشاره کرد و گفت: کمیته فرهنگی، آموزشی بانوان ستاد اربعین استان اردبیل متشکل از مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری، مسئول بسیج جامعه زنان، امور بانوان ستاد بازسازی عتبات عالیات، امور بانوان تبلیغات اسلامی، امور بانوان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مسئول حوزه علمیه خواهران استان اردبیل است.

گفتنی است، در این جلسه مقرر شد تعداد و موقعیت مکانی موکب‌های استان جهت اطلاع رسانی زائران از طریق کیمته فرهنگی، آموزشی بانوان ستاد اربعین استان اردبیل اطلاع رسانی شود.
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار