کد خبر: ۵۷۷۷
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کشور مطرح کرد:

مسجد جامعه پرداز ، ارائه دهنده مدلی جدید برای حل مسائل جامعه است

۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: متاسفانه در طول تاریخ به دلایل مختلف، مساجد که سرمایه‌ای عظیم است، آرام آرام به حاشیه رانده شده و کنار گذاشته شده که مسجد جامعه پرداز به دنبال احیای این سرمایه است.
به گزارش پایگاه خبری نهضت،حجت الاسلام والمسلمین رضا عزت‌زمانی، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، در حاشیه بازدید از سومین نمایشگاه مسجد جامعه پرداز، اظهار کرد: وقتی قرار باشد در نظام تمدنی، اتفاقی متفاوت رخ دهد و مسیر حرکت از چیزی که برغیر مبانی ما ساخته و طراحی شده تغییر یابد، در درجه نخست باید سرمایه‌ها و داشته‌هایمان را پیدا کنیم.

وی ادامه داد: در گام بعدی باید براساس این سرمایه‌ها و داشته‌هایمان بر تمدن، تاریخ، فرهنگ و دارایی‌هایمان ایستادگی کرده و نظام‌هایی را طراحی کنیم.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه در این مسیر، مسجد یکی از عظیم‌ترین دارایی‌ها و سرمایه‌های ما است، گفت: در طول تاریخ بعد از پیامبر (ص) و از زمان تشکیل حکومت اسلامی، مسجد مرکز همه تحولات، اتفاقات و موقعیت‌های موثر فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و نظامی تمدن اسلامی بوده است.
وی با بیان اینکه مسجد مرکز تجمع و برقراری دین و دنیا است، عنوان کرد: متاسفانه در طول تاریخ به دلایل مختلف این سرمایه آرام آرام به حاشیه رانده و کنار گذاشته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین عزت‌زمانی با اشاره به اینکه ظرفیت نمایشگاه‌های این چنینی احیاء و بازگشت به این سرمایه‌ها است، خاطرنشان کرد: نمایشگاه مسجد جامعه پرداز به نوعی به تولید علم، روش‌ها و مدل‌هایی در این زمینه که بتواند مسائل جامعه را حل کند، پرداخته است.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه به معنای ایستادگی پای تمدن است، تصریح کرد: مسجد این توان و ظرفیت را دارد که در داشته‌های ما ریشه دوانده و ما را به تعالی برساند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی اضافه کرد: مجموعه بنیاد هدایت چند سالی است اقداماتی را در راستای جریان تعالی مسجد، امامت و طراحی نظام امامت آغاز و بر اساس مبانی دینی و معرفتی، نمایشگاه مسجد جامعه پرداز را طراحی کرده است.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه در حوزه مفهوم و توان،  ارائه یک حرکت رو به جلو است، یادآور شد: این اتفاق‌ها فرصت‌های ویژه‌ای را در عرصه‌های جدیدی به وجود می‌آورد.

عزت‌زمانی با بیان اینکه نمایشگاه مسجد جامعه پرداز توانسته سرمایه‌های سابق را با زبان روز منتقل کند، ابراز کرد: اگر اهداف این نمایشگاه محقق شود و به معنای واقعی به حل مسائل پردازد، شاهد بروز اتفاقات بسیار مثبتی خواهیم بود.

اخبار مرتبط
ارسال نظر