کد خبر: ۵۸۲۴
با سرمایه‌گذاری مؤسسه سینمایی «بهمن سبز»

عملیات ساخت پردیس سینمایی آسمان یزد آغاز شد

آیین آغاز عملیات عمرانی «پردیس سینمایی آسمان یزد» با ظرفیت ۸۷۰ صندلی، ۱۳ شهریور با حضور مسئولان استان و کشور در بافت تاریخی یزد برگزار شد.
۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸

عملیات ساخت پردیس سینمایی آسمان یزد آغاز شد

به گزارش پایگاه خبری نهضت، محمدصادق کوچک‌زاده-سرپرست حوزه هنری استان یزد - با اعلام این خبر گفت: پردیس سینمایی «آسمان» در زمینی به مساحت دو هزار و ۱۰۰ متر مربع با مشارکت شهرداری یزد و سرمایه‌گذاری مؤسسه سینمایی «بهمن سبز» حوزه هنری در بافت تاریخی این شهر میراث جهانی ساخته می‌شود.

محمدصادق کوچک‌زاده افزود: این مجموعه در چهار طبقه با زیربنای هفت هزار و ۵۰۰ متر مربع در مدت دو سال احداث می‌شود و دارای شش سالن سینما با ظرفیت حدود ۸۷۰ صندلی و یک سالن آمفی‌تئاتر روباز ۳۵۰ نفره است.

وی با بیان اینکه یکی از سالن‌ها ویژه کودکان است، گفت: در این سالن فیلم‌های تخصصی ویژه کودکان اکران می‌شود.

سرپرست حوزه هنری یزد ادامه داد: این طرح همچنین شامل نگارخانه، استودیو ضبط صدا و تصویر، فضای برگزاری کارگاه‌های هنری، غرفه‌های تجاری، فروشگاه محصولات فرهنگی، فضای بازی کودکان و رستوران است.

کوچک‌زاده با بیان اینکه این پردیس سینمایی با استفاده از مدرن‌ترین امکانات و تجهیزات سینمایی و به‌روزترین استانداردهای سازه و نمایش ساخته می‌شود، اظهار امیدواری کرد این مجموعه زودتر از موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت و قابلیت‌های شهر میراث جهانی یزد، امکان اکران فیلم‌های بین‌المللی و برگزاری جشنواره‌های سینمایی در این مجموعه وجود دارد.

سرپرست حوزه هنری یزد گفت: عملیات عمرانی این پروژه فرهنگی و هنری، یکشنبه ۱۳ شهریورماه ساعت ۱۸ در بوستان خانواده در کنار زمین محل احداث پردیس سینمایی با حضور مسئولان استانی و کشوری و هنرمندان و اهالی سینما آغاز شد.

یزد، یکی از نخستین شهرهای خشتی دنیا با بیش از ۷۰۰ هکتار بافت قدیمی، تیرماه ۱۳۹۶ به عنوان اولین شهر ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار