کد خبر: ۵۸۶۶
خواهران فیروزی، حافظان شگفت انگیز «كتاب خدا»

حفظ کل قرآن در ۱۰ ماه

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان مرحله دوم آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در زنجان با حضور 42 نفر در اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان برگزار شد . مهسا و محیا فیروزی از شرکت کنندگان این دوره بودند كه در کمتراز یک سال موفق به حفظ قرآن کریم شده اند ، به گفتگو با این دوخواهر قرآني نشستيم تا از چگونگی حفظ قرآن کریم بپرسیم و تاثیرات این موضوع را در زندگیشان بدانیم
۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۷

حفظ كل قرآن در كمتر از يكسالمحیا خانم فیروزی، خواهر كوچكتر است، 7 ساله است ، خيلي دلنشين حرف مي زند، مخصوصا وقتي كه شعر مي‌خواند،‌ گفتگو را با اين حافظ قرآن شروع مي كنيم  

چند ساله بوديد كه شروع به حفظ قرآن كرديد؟

سه سال و نیم داشتم كه وارد جامعه القران کریم شده و دوره های آیات هادی ، روخوانی روان خوانی و حروف عربی را گذراندم ، در فرودین ماه 99 شروع به حفظ قرآن کردم و به لطف خداوند در عرض ده ماه در روز 22 بهمن 1399 حافظ کل قرآن شدم.

 چطور شد كه تصميم به حفظ قرآن گرفتيد؟

 در خانه ما، خواهرم و مادرم خیلی قرآن می خواندند و با ديدن آنها من هم شيفته خواندن قرآن شدم ،‌به مادرم گفتم که من هم می خواهم حافظ کل قرآن بشوم تا به خدا نزدیکتر بشوم

البته در خانه ما، پدر و مادرم در حفظ  قرآن به من وخواهرم خیلی کمک می کردند و هر وقت ازآنها کمک مي‌خواستیم کنارمان بودند و تلاش زیادی کردند که ما حافظ کل قرآن بشویم، مامان و بابا خیلی به ما روحیه و انرژی می دادند که بتوانیم قرآن را بخوانیم و حفظ کنيم ، در کلاس هايمان هم حفظ قرآن را تمرین می کردیم و به استاد ارائه می داديم.

  اساتيدتان درباره حافظه و ذكاوت شما چه نظري داشتند؟

خب آنها هم هميشه با تعجب مي گفتند كه چگونه یک دختر سه ساله می تواند این قدر باهوش بوده و حافظه قوی‌اي داشته باشد.

حفط قرآن چه تاثيري در زندگي شخصي وتحصيلي شما داشته است؟

  از وقتی که حافظ کل قرآن شده ام، احساس بسیار خوبی دارم و به دليل آنكه حافظ قرآن هستم حفظ درس ها برايم بسيار ساده است، من احساس مي كنم زندگی من قرآنی و نورانی شده است.

اهل ورزش هم هستي ؟

من  وخواهرم هر دويمان ، به ورزش کاراته علاقه داريم ، من کمربند بنفش دارم و مقام هم آورده ام ، البته كلاس ژیمناستیک هم می روم .

اوقات فراغتت چه كار مي كني؟

کارتون تام و جری رو خیلی دوس دارم ، با خواهرم بیشتر این کارتون رو می بینیم.

اگر قرارباشد ما و خوانندگانمان را ميهمان كلامي زيبا كني چه مي گويي؟

بخوان ایات بس زیبای قرآن/ کلام نغز و روح افزای قرآن

سحرگاهان تلاوت کن به اخلاص/ سپس اندیشه در معنای قرآن

بخوان این معجزه وانگه بیاندیش / همین بس شاهد گویای قرآن…

 

.........................

مهسا فیروزی خواهر بزرگتر محیا : مادرم عامل حفظ قرآن من و خواهرم شد  

مهسا فيروزي، خواهر بزرگتر است، او فروتنانه، از زحمات مادر و پدرش ياد مي كند و آنها را عامل حفط قرآن خودش و خواهرش مي داند.

چطور شد كه به حفظ قرآن علاقمند شديد؟

 مادرم در خانه، هر سه روز ختم قرآن داشتند ومن هم می دیدم که ايشان قرآن می خوانند و بنابراين علاقه مند شدم ، مادرم كه متوجه استعداد من شدند مرا در کلاس های قرآن ثبت نام کردند، دوره‌های اشاره، حروف عربی و روخوانی را گذراندم ، نكته جالب اين بود كه  در هر جلسه که باید 2 سوره از قرآن را حفظ می کردیم، من 8 سوره حفظ می‌کردم و وقتی استادم این موضوع را دیدند به کلاس های تخصصی حفظ رفتم ، از سن 6 سالگی شروع به حفظ قرآن کردم و الحمدالله که کمتر از یک سال حافظ کل قرآن شدم و دارای مدرک بین‌المللی حفظ قرآن کریم سه زبانه نیزهستم .

 به عقيده شما كه حافظ كل قرآن هستي،‌ اين آشنايي با قرآن چه تاثيري در زندگي شما داشته است؟

 کسی که قرآن را حفظ می کند زندگی اش برکت پیدا می کند ، من خودم اين را تجربه كرده ام،  از وقتی که حافظ کل قرآن شدم تغییر زیادی در خودم دیدم، خیلی آرامش پیدا کردم . احساس نزدیکی زیادی به خدا دارم و حالا احساس مي كنم  هر چه دارم از برکت حفظ قرآن کریم است . 

اهل ورزش و مطالعه هم هستي؟

 من در رشته كاراته فعاليت مي كنم و كمربند مشكي دارم ، مدال طلای کشوری هم دارم، علاوه بر اين  به کلاس زبان انگلیسی می روم که هم اکنون در ترم 17 زبان هستم .

چه تصميمي براي آينده داري؟ 

  دوست دارم در آینده شغل پزشکی را دنبال كنم و پزشک موفقی باشم،  آرزويم اين است كه به مردم کشورم خدمت کنم ، دلم مي خواهد عامل قرآن باشم و افراد زیادی برای حفظ قرآن تربیت کنم،‌آرزويم اين است كه از سربازان امام زمان (عج) باشم.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار