کد خبر: ۵۹۱۴

مرز باشماق مریوان میزبان زائرین حسینی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: امسال مرز باشماق مریوان میزبان زائرین حسینی است.
۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۲

به گزارش پایگاه خبری نهضت در کردستان، حجت‌الاسلام برومند رازیانی در برنامه تلویزیونی شه‌وباش(شب‌بخیر) سیمای. مرکز کردستان که با موضوع اربعین حسینی برگزار شد، اظهار داشت: امسال مرز باشماق مریوان میزبان زوار حسینی است و این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد و نیازمند تدارکات ویژه است.

وی افزود: تردد زوار از مرز باشماق از سه جهت اهمیت ویژه‌ای دارد اولین اهمیت این موضوع ارزش و جایگاه ویژه‌ای است که خدمت به زائران حسینی در دین دارد و برای ما بسیار مهم است.

حجت‌الاسلام رازیانی ادامه داد: باتوجه به اینکه بار اول است که زائران حسینی از مرز باشماق تردد می‌کنند لازم است شرایطی فراهم شود تا زواری که مرز باشماق مریوان را انتخاب می‌کنند خاطره خوبی از خود به یاد داشته باشند.

وی تاکید کرد: موضوع سوم اهمیت نشان دادن مهمان‌نوازی مردم کُرد به تمام مردم ایران اسلامی و حتی زائرانی است که از سایر کشور ها این مرز را انتخاب می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان در ادامه به طبیعت زیبای مرز باشماق اشاره کرد و گفت: مرز باشماق مریوان به دلیل طبیعت بکر و آب و هوای مطبوع نسبت به سایر مرزهای کشور موجب استقبال خوب زائران حسینی شده و لازم است تا شرایطی فراهم شود تا خاطره خوبی برای زوار ایجاد شود و همین موضوع موجب توسعه و رونق گردشگری استان شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود از تردد کاروان ویژه نخبگان و فرهیختگان فرهنگی و اجتماعی اهل سنت سراسر کشور از مرز باشماق مریوان خبر داد و بیان داشت: در روزهای آینده گروهی از نخبگان اهل سنت از مرز باشماق مریوان به عتبات عالیات مشرف می‌شوند.

وی در ادامه اجرای برنامه‌های ویژه دینی و فرهنگی از جمله بازدید از قرآن نگل و حضور در مساجد و جلسات فرهنگی دینی تاثیر گذار را از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای کاروان اهل سنت کشور در کردستان خواند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار