کد خبر: ۵۹۷۵
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی اردبیل خبر داد؛

50نقطه استان اردبیل میزبان پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی

اردبیل-معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی اردبیل از برپایی مراسم معنوی پیاده روی اربعین در 50 نقطه استان اردبیل خبر داد.
۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲

 

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت الاسلام سید محسن محسنی در گفتگو با خبرنگار نهضت، در سخنانی با تسلیت فرارسیدن اربعین حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران وفادارش، بر اهمیت زیارت اربعین در فرهنگ اسلامی اشاره و اظهار کرد: اجتماع عظیم عزاداران حسینی در اربعین، مانور و رژه عظیمی در راستای تبری جستن از اقدامات ضد بشری تکفیری‌ها و دشمنان اهل بیت (ع) و همچنین اعلام صریح وفاداری و علاقه شدید محبان و ارادتمندان به ساحت مقدس سیدالشهدا (ع) است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی اردبیل به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص پیاده روی اربعین گفت: رهبر معظم انقلاب نیز درباره اهمیت پاسداشت و بزرگداشت روز اربعین حسینی می فرمایند: «شروع جاذبه مغناطیسی حسینی در روز اربعین است، جابربن عبدالله را از مدینه بلند می‌کند و به کربلا می‌کشند، این‌‌ همان مغناطیسی است که امروز هم با گذشت قرن‌های متمادی در دل من و شما هست».

وی از حضور گسترده مردم حسینی اردبیل در کربلا معلا در اجتماع عظیم پیاده روی اربعین خبر داد و گفت: امسال نسبت به سال های قبل خیل عظیم عاشقان حسینی روانه کربلا شده و خود را به مراسم معنوی اربعین و زیارت بارگاه ملکوتی حضرت امام حسین (ع) رساندند.

حجت الاسلام محسنی از عموم مردم خواست برای شرکت در راهپیمایی اربعین به توصیه های ستاد مرکزی اربعین توجه کرده و تا اطلاع ثانوی از مبدا حرکت نکنند تا ازدحام در مرزها کاسته شده و خدمات دهی با نظم و امنیت بیشتر فراهم شود.

برنامه ریزی فرهنگی برای اجرای همایش پیاده روی جاماندگان اربعین در 50 نقطه استان اردبیل

حجت الاسلام محسنی به برپایی پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در سراسر استان اردبیل خبر داد و افزود: در 50 نقطه استان اردبیل اعم از شهرستان های تابعه، بخش ها و روستاهای هم جوار، با هماهنگی ادارات تبلیغات اسلامی پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی برگزار و مراسم مداحی، سینه زنی و در ادامه اقامه نماز جماعت ظهر و عصر برپا خواهد شد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی اردبیل به همایش جاماندگان اربعین در مرکز استان اشاره کرد و گفت: در شهر اردبیل پیاده روی اربعین حسینی در دو مسیر از محل امام‌زاده صالح(ع) تا امام‌زاده سیدصدرالدین(ع) و نیز امامزاده عبدالعزیز(ع) نیار تا امامزاده حلیمه خاتون (ع) روستای آقاباقر اردبیل با حضور اقشار و دسته‌های عزاداری مردمی برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به تجارب سال‌های گذشته و خیل عظیم استقبال از این همایش پیاده‌روی، هماهنگی با دستگاه‌های مختلف خدمات‌رسان و انتظامی برای فضاسازی مسیر و پشتیبانی از عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) در مسیر حرم تا حرم، به‌عمل آمده و بعد از برگزاری نماز ظهر در محل امام‌زاده سیدصدرالدین(ع) اردبیل، اتوبوس‌های شهرداری جابه‌جایی زائران را انجام خواهند داد.

حجت الاسلام محسنی به برنامه های عزاداری روز اربعین در شهرستان های تابعه اشاره کرد و گفت: مراسم بزرگ پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در شهرستان خلخال از امامزاده قاضیلر تا امامزاده دانیال، در کوثر از مزار شهدا تا مزار شهدای گمنام، در گرمی از مسجد جامع تا امامزاده میرزاده و در پارس آباد از مسجد جامع تا سید علیش برگزار می شود.

وی افزود: جاماندگان اربعین حسینی در شهرستان بیله سوار از ثاراالله سپاه تا مسجد جامع، در نیر از مسجد جنت سرا تا مسجد جامع، در نمین از مسجد امام رضا (ع) تا مسجد جامع، در سرعین از مسجد جامع تا مسجد صاحب الزمان(عج) و در مشگین شهر از مسجد امیرالمومنین (ع) تا امامزاده سید سلیمان (ع) فخرآباد با حضور در اجتماع عزاداری پیاده روی اربعین، عرض ارادت خود را به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران وفادارش ابراز می دارند.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار