کد خبر: ۵۹۹۵
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی بوشهر:

خدمت‌رسانی 37 موکب استان بوشهر به زائران اربعین حسینی

حجت‌الاسلام قادری در بازدید از موکب‌های شهرستان‌های گناوه و دیلم از خدمت‌رسانی 37 موکب به زائران اربعین حسینی در سطح استان بوشهر خبر داد.
۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵

 به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت‌الاسلام محمد قادری، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی بوشهر، 20 شهریور ماه 1401 از موکب‌های شهرستان‌های گناوه و دیلم بازدید کرد.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر هدف از این بازدید را تقدیر و تشکر از عوامل برپاکننده موکب‌ها و اهداء هدایای معنوی به این دوستان و شنیدن درخواست‌ها و نیازمندی‌های احتمالی آنها در حوزه‌های مختلف فرهنگی عنوان کرد.

حجت‌الاسلام قادری گفت: استان بوشهر به لحاظ اینکه در مسیر تشرف زوار  و استان‌های شرقی و جنوب شرقی؛ هرمزگان، سیستان و بلوچستان وجنوب فارس به عتبات عالیات قرار گرفته و همچنین زوار کشورهای همسایه ایران در شرق مثل افغانستان، پاکستان و هند از این مسیر مشرف می‌شوند، اهمیت بسیاری دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: ۳۷ موکب ثبت شده به زوار،  خدمات‌رسانی دارند که در شهرستان‌های عسلویه، کنگان، دیر، دشتی، تنگستان گناوه و دیلم این موکب‌ها فعال هستند.

وی با عنوان بعد تمدن سازی اربعین افزود: امروز در مسیر تشرف زوار، سامانه ارتباطی و هدایت بصورت مردمی بین مواکب این استان ها تشکیل گردیده به نحوی که مواکب حضور زوار در مسیر را هدایت و ضمن  تسهیل گری لازم، نقش آفرینی دارند.

گفتنی است، مواکب حسینی از ابتدای محرم الحرام تا ایام شهادت امام رضا علیه السلام خدمات فرهنگی، تغذیه و اسکان خود را خواهند داشت.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار