کد خبر: ۶۰۸۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس خبرداد؛

حضور 3000 هیئت مذهبی شیراز در راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی

حجت‌الاسلام قانع در دیدار آیت‌ الله دژکام از تبلیغات اسلامی فارس از حضور 3000 هیئت مذهبی در مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی در شیراز خبرداد.
۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷

اعلام آمادگی 3000 هیئت مذهبی برای حضور در مراسم جامندگان اربعین حسینی فارس

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری نهضت،  آیت الله  لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با حضور در اداره کل تبلیغات اسلامی فارس با  کارکنان و مدیرکل تبلیغات اسلامی این استان دیدار و گفتگو کردند. در این دیدار که سه ساعت به طول انجامید؛ حجت‌الاسلام حسن قانع مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این اداره کل ارائه کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس در ابتدای این دیدار گفت : با هماهنگی‌های اولیه مقرر شد مراسم راهپیمایی روز اربعین حسینی همزمان با سراسر کشور با حضور 3000 هیئت مذهبی  شیراز از ساعت 10 صبح در چهار مسیر اصلی به سمت حرم حضرت شاهچراغ (ع) برگزارشود. همچنین با هماهنگی ادارات تبلیغات اسلامی در تمام شهرستان‌های استان فارس مراسم جاماندگان اربعین برگزار می‌شود. 

حجت‌الاسلام قانع در ادامه به تشریح عملکرد این اداره کل در یک سال گذشته پرداخت و گفت : با توجه به تأکید مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین و امید آفرینی؛ همایش‌ها وسلسله نشست‌هایی با همکاری «مجموعه‌های علمی فرهنگی دانشگاه و حوزه‌های علمیه» در راستای به‌کارگیری ظرفیت‌های علمی و پژوهشی و تشریح سیاست‌های کلی سازمان تبلیغات اسلامی در 30 جلسه با حضور اساتید دانشگاه‌ها، مسئولان هیئات مذهبی، مداحان و مسئولان کانون‌های فرهنگی، فرهیختگان و نخبگان استان فارس برگزار شد.

حجت‌الاسلام قانع حضور بیش از هشت هزار هیئت مذهبی و چهار هزار حانه قرآنی در فارس را از ظرفیت‌های بزرگ این استان برشمرد و افزود : الحمدالله مسئولان هیئات مذهبی در این استان همیشه پای کار نظام بوده‌اند همچنین در مناسبات ملی و مذهبی تلاشی مضاعف داشته‌اند به عنوان مثال؛ برپایی بیش از 300 موکب در مسیر زائرین اربعین حسینی و خدمت به عاشقان ابا عبدالل الحسین (ع) نمونه کوچکی از این تلاش‌ها است این در حالی است که تمام شهرستان‌های استان فارس در مسیر نجف به سمت کربلا، موکب برپا کرده‌اند .

حجت‌الاسلام قانع برگزاری اردوی دختران حاج قاسم را یکی دیگر از فعالیت‌های این اداره بر شمرد و گفت : با حضور 250 دانش آموز دختر سطح متوسطه در اردوگاه شهید دستغیب شیراز به‌مدت سه روز اردویی با عنوان« دختران حاج قاسم» و کارگاه‌هایی با موضوعات «مکتب حاج قاسم ، حجاب، جهاد تبیین و خانواده متعالی» برگزار شد.

حجت‌الاسلام قانع افزود: طرح «خانواده متعالی»؛ تهیه و در سندی تنظیم شد این درحالی است که برای پیش برد این سند راهبردی، شش کارگروه تخصصی تشکیل و جلساتی با حضور مسئولان فرهنگی استان برگزار شد.

وی طرح «مهرواره بانور» برای ترغیب و تشویق حضور بانوان در مساجد را یکی دیگر از برنامه‌های دردست اجرای این اداره کل دانست  و تصریح کرد : با همکاری بنیاد هدایت و اداره کل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر نهادهای فرهنگی، طرح مهرواره بانور با هدف حل مسائل خانواده در محله با محوریت بانوان مسجدی، شریکة الامامان (همسر امامان محله ) در دو بخش «حل مسائل محله» و «روایت خاطرات و تجارب»، راه اندازی و در حال اجراست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس اضافه کرد : با تشکیل دولت مردمی دکتر رئیسی و دستور ایشان مبنی بر حضور میدانی مدیران در مناطق محروم و کم برخوردار با برنامه‌ریزی مدون، مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی به صورت ماهانه به شهرستان‌های استانهای محروم سفر کرده و از نزدیک با مشکلات فرهنگی منطقه آشنا و بر اساس زیست بوم فرهنگی و ظرفیت هر منطقه  برای رفع مشکلات برنامه‌ریزی و فعالیت می‌کنند . 

در این جلسه آیت الله دژکام بر محوریت بخشی سند مهندسی فرهنگی استان، توسط دستگاه‌های فرهنگی و ایجاد قرارگاه فرهنگی با راهبری کلان، تاکید کرد .

گفتنی است، در پایان این دیدار نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیرازبر نقش محوری سازمان تبلیغات اسلامی در تعمیق مفاهیم دینی تأکید و در خصوص مسائل حوزه آموزش، تولیدات محتوا و محصولات فرهنگی دینی و برگزاری مراسم در مناسبات ملی  و مذهبی با استفاده از ظرفیت جوان نخبه؛ راهکارهایی ارائه کردند .

 

  

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار