کد خبر: ۶۱۲۴

دوره آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن در سنندج برگزار می‌شود

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان از برگزاری دوره آموزش روخوانی و روان‌خوانی در خانه قرآن و عترت(ع) نساء سنندج خبر داد.
۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶

دوره آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن در سنندج برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری نهضت، بهرام مرادی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان از برگزاری دوره آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم در خانه قرآن و عترت(ع) نساء سنندج با مدیریت نگار سلیمی زند خبر داد.

مرادی گفت: دوره روخوانی و روان‌خوانی اولین مرحله یادگیری قرآن است و در عین حال پیش‌نیاز آموزشی سطوح بالاتر محسوب می‌شود، از این رو متقاضیان در بدو امر مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و در صورت تسلط بر روخوانی و روان‌خوانی در سطوح بالاتر مشغول به فعالیت می‌شوند.

وی هدف از برگزاری کلاس آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم، ایجاد زمینه مناسب برای گسترش فرهنگ قرآنی در بین نسل جوان و فراهم کردن مقدمات لازم جهت آموزش‌های تخصصی در سطوح بالاتر دربین جوانان و نوجوانان عنوان کرد.

مرادی گفت: چون که دوره روخوانی و روانخوانی قرآن، اولین مرحله یادگیری قرآن کریم است از این رو متقاضیان در بدو امر مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و در صورت تسلط بر روخوانی و روان‌خوانی و پس از دوره‌ای فشرده و کوتاه‌مدت در سطوح بالاتر آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

وی یادآور شد: دوره‌های آموزش روخوانی و روان‌خوانی در ابتدا پیش‌نیاز آموزش سطوح بالاتر قرآن محسوب می‌گردند.

مرادی اظهار کرد: خانه قرآن شهری نساء در طول سال اقدام به برگزاری کلاس‌های متنوع در رشته‌های قرآنی، زمینه‌های دینی و مهارتی برای متعلمان این مرکز می‌کند. شرکت در کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی مراکز و مؤسسات قرآنی، منجر به ارتقای سطح سواد شرکت‌کنندگان در عرصه‌های مختلف دینی، فرهنگی، آموزشی، مهارتی و … می‌شود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار