کد خبر: ۶۲۳
در فرهنگسرای سرو؛

آلبوم «جُز عِشق نَدارم هُنری» رونمایی می‌شود

جدیدترین اثر گروه موسیقی نغمه گردان با عنوان «جُز عِشق نَدارم هُنری» پنج‌شنبه ۲۵ آذر 1400 با حضور تعدادی از هنرمندان در فرهنگسرای سرو رونمایی می‌شود.
۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸

 

 

آلبوم «جُز عِشق نَدارم هُنری» رونمایی می‌شود

 

 

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، گروه موسیقی «نغمه گردان» که در سال ۱۳۹۷ باهدف کنش مؤثر در تولید و اجرای آثار هنری با موضوع موسیقی اصیل و فخیم ایرانی در حوزه موسیقی دستگاهی تشکیل شد، آلبوم «جُز عِشق نَدارم هُنری» را با موسیقی احسان عبایی و صدای سید محسن حسینی روز پنجشنبه ۲۵ آذر ساعت ۱۸ با حضور تعدادی از هنرمندان در فرهنگسرای سرو رونمایی می‌کنند.

آلبوم «جُز عِشق نَدارم هُنری»، بخشی از قطعات تولیدشده توسط گروه موسیقی «نغمه گردان» است. ضبط این قطعات از سال ۱۳۹۸ با تلاش، همراهی و مساعدت همه‌جانبه و بی‌دریغ افرادی چون علی مراد خانی، محمود یگانه پور، خانواده تورج نگهبان، سید علیرضا میرعلینقی پژوهشگر موسیقی، میلاد عرفان پور، دل‌آرا ابراهیمی نوازنده کمانچه، سید محسن حسینی طراح کاور، پویان عبدلی و محمدباقر زینالی صدابردار شکل‌گرفته و تولیدشده است.

این آلبوم دربرگیرنده بخش‌هایی چون قطعه «جرس»، تصنیف «هنر عشق» با شعری از محیط قمی، تصنیف «مجنون رسوا» با شعری از وحید رضا بور بور، قطعه «نوروز عرب» برگرفته از ردیف موسیقی دستگاهی، قطعه «نگارینا…» با شعری از باباطاهر، قطعه «ماوراء النهر» برگرفته از ردیف موسیقی دستگاهی، تصنیف «دلی یا دلبری» با شعری از عراقی، تصنیف «ساقی مستان» با کلام علیرضا پاک‌نیا و تصنیف «به یاد تو» با کلام تورج نگهبان است.

گفتنی است؛ تصنیف «به یاد تو» تلاشی در راستای نوآوری از دریچه بازیابی یک سروده قدیمی و بازآفرینی موسیقایی آن است. سروده‌ای که با همکاری زنده‌یادان تورج نگهبان، حسین یاحقی و منوچهر همایون پور با عنوان «غارتگر جان» در حافظه موسیقایی مردم ثبت‌شده و به حیات خودش ادامه داده است.

علاقه‌مندان به شنیدن آلبوم «جُز عِشق نَدارم هُنری» می‌توانند آن را از سایت‌های بیپ تونز و نواک دانلود کنند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار