کد خبر: ۶۲۷۰

روحانیون در بصیرت افزایی و جهاد تبیین فعالانه عمل کنند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل گفت: علما باید در بصیرت افزایی و جهاد تبیین فعالانه وارد عمل شوند.
۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۶

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت الاسلام حسین علیه در یادواره شهدای طلاب و روحانیون استان اردبیل که در سالن اجتماعات موزه دفاع مقدس برگزار شد، در سخنانی نقش روحانیون در دوران هشت سال دفاع مقدس را مهم برشمرد و اظهار کرد: علما و روحانیون ایران اسلامی با نثار 4000 شهید در دوران هشت سال دفاع مقدس، عشق و ارادت خود را به وطن و آرمان های نظام اسلامی و ولایت فقیه ابراز کرده و همچنان در خط مقدم مبارزه با تهاجم فرهنگی ایستاده اند.

وی به وجود 38 شهید طلبه و روحانی از استان اردبیل در دروان دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: روحانیون استان اردبیل هم در خط مقدم جبهه و رویایی با دشمنان اسلام و انقلاب و هم در پشت جبهه در خدمت رسانی به رزمندگان حضوری فعال داشته و با تقدیم 38 شهید، از اقشار فعال در دوران دفاع مقدس بودند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان اردبیل  شرط شهید شدن را شهید بودن عنوان کرد و افزود: عالمان دینی با تربیت نسل جوان، بصیرت افزایی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین آحاد جامعه باید فعالانه وارد عمل شده و در امر جهاد تبیین همواره پیشقدم باشند.

حجت الاسلام علیه  در بخش دیگری از سخنانش به حوادث اخیر در خصوص اقدامات دشمنان ایران اسلامی در هتک حرمت به مقدسات و ارزش های دینی اشاره کرد و گفت: اغتشاشگران با تبعیت کورکورانه از دسیسه های دشمنان، اقدام ایجاد ناامنی و اعمال هنجارشکنانه و توهین به قرآن و اهل بیت (ع) کردند و غافل از اینکه پیروان مکتب حسینی و مردم بصیر و آگاه ایران اسلامی همواره پشت ولایت فقیه بوده و در دفاع از نظام اسلامی همواره در میدان حاضر بوده و هر گونه عمل هنجارشکنانه را محکوم می کنند.

وی بر ضرورت عمل به بیانیه گام دوم انقلاب و امامین انقلاب در جامعه و بستر سازی برای ظهور تاکید کرد و گفت: باید همگان بر این امر توجه کنیم که اگر رسالت خود را در بیانیه گام دوم انقلاب به درستی انجام دهیم هرگز شاهد ناهنجاری ها نبوده و مرجعیت علما و روحانیون را در عرصه فرهنگی و دینی حفظ خواهیم کرد.

گفتنی است، در این مراسم که با همکاری اداره تبلیغات اسلامی اردبیل برگزار شد، مداحی در سوگ شهادت حضرت امام رضا (ع) انجام و در ادامه از خانواده شهدای روحانی و فعالان فرهنگی و دینی با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار