کد خبر: ۶۳۸۱
با اجرای ۴ نمایش مسجدی برگزیده

اختتامیه همایش آموزشی تئاتر بچه‌های مسجد مازندران برگزار شد

با اجرای ۴ نمایش مسجدی برگزیده در آمفی تئاتر حوزه هنری مازندران، اختتامیه نخستین همایش آموزشی تئاتر بچه‌های مسجد مازندران برگزار شد.
۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۶

اختتامیه همایش آموزشی تئاتر بچه‌های مسجد مازندران برگزار شد


به گزارش پایگاه خبری نهضت، اختتامیه نخستین رویداد آموزشی تئاتر بچه‌های مسجد «محرابیان»  با حضور گروه‌های نمایشی از سراسر مازندران، برگزار شد.

پس از رقابت ۱۸ گروه نمایشی ویژه مساجد و اجرا در شهرستان‌های مختلف مازندران و در نهایت ۱۳ کار به بازبینی نهایی رسیدند که در اختتامیه، ۴ اثر برگزیده از گروه‌های یاد شده به عنوان منتخب معرفی شدند.

مهدی معصومی گرجی – رئیس حوزه هنری مازندران - در این رویداد فرهنگی هنری گفت: هدف از برگزاری جشنواره بچه‌های مسجد کشف استعداد‌های هنری در مقطع نوجوانان و جوانان بوده و دیگر رویکرد آن ارائه و گسترش نمایش‌های کوتاه در مساجد و تبدیل شدن آن به یک فرهنگ عمومی در قالب رخدادی مردمی است.

وی افزود: از ویژگی‌های این دوره علاوه بر حضور شرکت کنندگان از غرب تا شرق مازندران، این بوده که برخی از شرکت کنندگان برای اولین بار بر روی صحنه، نمایش اجرا کردند و این نشان دهنده تحقق یکی از مهمترین اهداف بچه‌های مسجد (بهره گیری از استعداد‌های هنری افراد علاقمند و غیرحرفه‌ای) است.

همچنین در روز اختتامیه مسلم خردمند، مهدی نصرالله زاده، حامد مربوط صادق و محمد طالبی (به ترتیب) به عنوان مربیان نمایش‌های «ساعت حرکت» به کارگردانی اشرف السادات غریب مازندرانی «رخت شور» به کارگردانی رها شکوهی «حراج» به کارگردانی میلاد عبدی و «چادر سفید» به کارگردانی محمد طالبی به عنوان برگزیدگان همایش استانی بچه ها‌ی مسجد انتخاب شدند.

در ادامه، آرزو برند به عنوان مربی خلاق و امید و نوید فلاح (بازیگران نمایش پناهگاه) و سحر گودچاهی، نداسلیمانی و عسل نوری (بازیگران نمایش چادر سفید) به عنوان بازیگران نوجوان و نقش اولی (در رویداد رسمی) تقدیر شدند.

رویداد نمایشی محرابیان پس از برگزاری چند دوره جشنواره بچه ها‌ی مسجد در کشور با رویکرد آموزشی و اجرای شهرستانی و حاشیه شهر برای نخستین بار توسط مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری طراحی و اجرا شد.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار