کد خبر: ۶۳۸۲
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان خبر داد:

کمبود ۴۰ خانه عالم در خراسان شمالی

حجت‌الاسلام حمید رفیعی با بیان اینکه در حاشیه شهرهای استان خراسان شمالی وجود خانه‌های عالم ضرورت دارد از کمبود ۴۰ خانه عالم در این استان خبر داد.
۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۸

 

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت‌الاسلام حمید رفیعی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰۰ روحانی با اداره کل تبلیغات اسلامی این استان همکاری دارند، اظهار کرد: ۱۲۲ روحانی مستقر، ۲۵ روحانی در طرح هدایت و ۵۵ روحانی در طرح هجرت با تبلیغات اسلامی استان در حال همکاری هستند.

وی با بیان اینکه خانه‌های عالم استان نسبت به تعداد روحانیون کم است و با کمبود ۴۰ خانه عالم در استان مواجه هستیم، بیان کرد: ۸ خانه عالم استان اجاره‌ای و این در حالی است که در حاشیه شهرها وجود خانه‌های عالم ضرورت دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی اضافه کرد: به علت جابه‌جایی روستاها، فاصله زیاد خانه عالم، نامناسب بودن فضای خانه و... چهل و پنج خانه‌ی عالم  در این استان خالی هستند که پی‌گیر برطرف کردن مشکلات این خانه‌ها هستیم.

حجت‌الاسلام رفیعی با اشاره به وقفی بودنِ زمین‌های برخی از خانه‌های عالم که امکان جابه‌جایی آن ها وجود ندارد، تصریح کرد: برخی از این خانه‌های عالم برای همان روستا و منطقه وقف شده است و به همین دلیل امکان جابه‌جایی این خانه‌ها وجود ندارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه ۳۵ خانه عالم در بجنورد وجود دارد، ادامه داد: ۱۲ خانه عالم در راز و جرگلان، ۱۴ خانه عالم در جاجرم، ۲۹ خانه عالم در مانه و سملقان، ۲۸ خانه عالم در شیروان، ۲۵ خانه عالم در اسفراین، ۲۰ خانه عالم در فاروج و ۱۴ خانه عالم نیز در گرمه وجود دارد.

وی  در پایان سخنان خود با اشاره براینکه در ۷۰ درصد از خانه‌های عالم خراسان شمالی، روحانیان مستقر زندگی می‌کنند، خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد خانه‌های عالم استان مجهز نیستند همچنین بیش از ۳۰ درصد  این خانه‌ها نیاز به تعمیرات و بازسازی دارند و ۷ خانه عالم نیز نیمه ساخت هستند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار