رئیس سازمان مدارس علوم و معارف صدرا:

اساس شکل‌گیری جامعه اسلامی برعهده بانوان و دختران است

رئیس سازمان مدارس علوم و معارف صدرا با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری درخصوص جایگاه زنان گفت: اساس شکل‌گیری جامعه اسلامی بر عهده زنان و دختران است.
۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰

به گزارش پایگاه خبری نهضت، رویداد تشکیلاتی سراسری دختران حاج قاسم سلیمانی با حضور حجت‌الاسلام  حامد تقدیری رئیس سازمان مدارس علوم و معارف صدرا کشور؛ حجت الاسلام سید محمود حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی و اسد بابایی، مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی به مدت دو روز در تالار نخجوانی کتابخانه های مرکزی تبریز برگزار شد.

حجت‌الاسلام حامد تقدیری رئیس سازمان مدارس علوم و معارف صدرا در ابتدای این رویداد گفت: در اسلام برای فعالیت زنان سه عرصه معین شده است؛ اولین عرصه، تکامل و رشد معنوی است که اساس تعالی خانواده و جامعه به‌شمار می‌رود.

وی افزود: عرصه دوم که عرصه فعالیت اجتماعی بانوان است فعالیت‌هایی مانند «فعالیت اقتصادی، سیاسی، اجتماعی به معنای خاص همچنین فعالیت علمی، درس خواندن، درس گفتن، تلاش کردن در راه خدا، مجاهدت کردن در تمام  میدان‌های زندگی» را شامل می‌شود، باید توجه داشت که در عرصه دوم که عرصه فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی و علمی گوناگون است؛ زن مسلمان مانند مرد مسلمان حق دارد طبق اقتضای زمان و کمبودهای جامعه؛ وظیفه‌ای را که بر دوش خود احساس می‌کند انجام دهد.

تقدیری ادامه داد: عرصه سوم که بسیار اهمیت دارد به بخش خانواده مربوط می‌شود یعنی زن مسلمان به عنوان یک همسر یا یک مادر باید به عنوان محور خانواده به نقش خود اهمیت داده و آن‌را به بهترین شکل ایفا کند.

وی  در پایان سخنان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی و اینکه ایشان معنویت، فعالیت در خانه و فعالیت در اجتماع  را وظایف اصلی زنان برشمردند خاطرنشان کرد: دختران جامعه اسلامی باید تلاش کنند با رشد قدرت تحلیل و تفکر خود، حقیقت و ارزش والای زن مسلمان  را در جامعه را به منصه ظهور برسانند و از این طریق زمینه رشد نسل‌های بعد جامعه را مهیا کنند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار