کد خبر: ۶۴۷۱
با حضور دو فیلم‌های کوتاه انیمیشن ؛

«جشنواره بین المللی فیلم کودک شارجه» آغاز به کار می کند

فیلم‌های کوتاه انیمیشن «پیش از بهشت» و «سوزن» از تولیدات باشگاه فیلم سوره در «جشنواره بین المللی فیلم کودک شارجه» به نمایش در می آیند.
۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷

«جشنواره بین المللی فیلم کودک شارجه» آغاز به کار کرد


به گزارش پایگاه خبری نهضت، فیلم‌های کوتاه «پیش از بهشت» به کارگردانی احمد حیدریان و «سوزن» به کارگردانی یوسف جعفری از تولیدات باشگاه فیلم سوره در نهمین دوره جشنواره جهانی فیلم کودک و نوجوان از ۱۰ الی ۱۵ اکتبر برابر با ۱۸ الی ۲۳ مهرماه در بخش رقابتی جشنواره بین المللی فیلم کودک شارجه به نمایش در می‌آید.

این جشنواره برای افزایش سواد رسانه‌ای و پرورش خلاقیت کودکان و نوجوانان و نمایش بهترین فیلم در مورد کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

جشنواره شامل بخش‌های متنوعی نظیر پرسش و پاسخ با فیلمسازان، برگزاری کارگاه‌های فیلمسازی و نمایش فیلم‌هایی که توسط کودکان و نوجوانان ساخته شده با حضور خود آن‌هاست.

پخش بین‌الملل دو فیلم کوتاه «پیش از بهشت» و «سوزن» برعهده مرکز بین الملل سوره است.

نمایش ۵ اثر از سازمان سینمایی سوره در سوریه

همچنین پنج اثر از سازمان سینمایی سوره در رویداد سینمایی «روز‌های سینمای ایران» در سوریه به نمایش درآمد.

رویداد سینمایی «روز‌های سینمای ایران» با اکران فیلم سینمایی «هِناس» و نمایش ۴ اثر دیگر از سازمان سینمایی سوره، از یکشنبه ۱۰ مهرماه کار خود را در شهر دمشق آغاز کرده است که همزمان با هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه و به همت رایزنی فرهنگی ایران در دمشق و با همکاری وزارت فرهنگ جمهوری عربی سوریه، اداره کل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور و مرکز بین‌الملل سوره، «روز‌های سینمای ایران» از یکشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۱ در محل سالن اپرا شهر دمشق آغاز شده است.

در این هفته فیلم که تا سه‌شنبه ۱۲ مهر ماه ادامه داشت؛ فیلم‌های «هِناس»، «مدیترانه»، «حوض نقاشی»، «یه حبه قند» و «فرشته‌ها با هم می‌آیند» از محصولات سازمان سینمایی سوره و منتخب آثاری که حق پخش آن‌ها را در اختیار دارد، با زیرنویس عربی به نمایش درآمد.

همچنین افتتاحیه این رویداد سینمایی با نمایش ویژه فیلم سینمایی «هِناس» و حضور حسین دارابی کارگردان این فیلم برای علاقمندان به سینمای ایران همراه بود.

یادآوری می شود که امسال 1717 فیلم ارسالی از 89 کشوربه این جشنواره ارسال شده است که فرانسه، ایالات متحده و امارات متحده عربی در صدر جدول با بیشترین تعداد ارسال شده قرار دارند واز 100 فیلم انتخاب شده برای نمایش در نهمین دوره امسال، انیمیشن ها با 29 فیلم برتری دارند. فیلم های بلند نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر شده اند و 17 فیلم برای نسخه 2022 آماده شدند در حالی که 16 فیلم دانشجویی وجود دارد که  بیشتر آنان آثاری از کشور فرانسه هستند. بریتانیا با 12 فیلم در رده بندی کودکان و نوجوانان پیشتاز است، در حالی که فیلم های عربستان سعودی بخش عمده فیلم های کوتاه شورای همکاری خلیج عرب را تشکیل می دهند. هفت فیلم مستند و هفت فیلم کوتاه بین المللی نیز، گروه نهایی انتخاب رسمی سال را تشکیل می دهند.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار