کد خبر: ۶۴۸۲
مدیرعامل بنیادهدایت در یادداشتی مطرح کرد؛

جهاد تبیین؛ کلید شکست هیمنه رسانه‌ای دشمن است

حجت‌الاسلام سید ناصر میرمحمدیان در یادداشتی به شکست هیمنه نظامی، اقتصادی، سیاسی، دیپلماتیک و حقوقی آمریکا در مقابل ایران اشاره کرد و شکست هیمنه رسانه‌ای آن را مرهون جهاد تبیین دانست.
۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت الاسلام سید ناصر میرمحمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت در یادداشتی به شکست هیمنه نظامی، اقتصادی، سیاسی، دیپلماتیک و حقوقی آمریکا در مقابل ایران اشاره کرد و فرو ریختن هیمنه رسانه‌ای آن را مرهون جهاد تبیین دانست.

متن یادداشت به این شرح است:

بسمه تعالی

ایلان ماسک ثروتمندترین فرد جهان، اخیراً با ارسال چند توییت، پیشنهاد داد  تا روسیه و اوکراین صلح کنند و در مناطق مورد نزاع هم، تحت اشراف سازمان ملل رأی گیری شود و اگر مردم موافق هستند به روسیه بپیوندند. پس از این پیشنهاد از زلنسکی تا خیل عظیم غربی‌ها به او تاختند.

با توجه به این رویدادها حالا این سئوال مطرح می‌شود چرا او که  در ماه‌های اخیر برای حمایت از اوکراین، بسیار هزینه کرده چنین پیشنهادی می‌دهد؟ این در حالی است که نباید از این موضوع غافل شویم که ایلان ماسک بخش بزرگی از ثروت خود را روی زیرساخت‌های اصلی حکمرانی مجازی مانند استارلینک، رمزارز، توییتر و… سرمایه گذاری کرده است. لذا بررسی  این اتفاقات، نشان می‌دهد جنگ اوکراین  و روسیه؛ نزاعی ساده میان دو کشور نیست.

نظام سلطه مدت‌ها در تلاش است تا نظامات حکمرانی مورد نظر خودش را در جهان؛ حکمفرما کند و با سیطره بر رسانه، فضای مجازی، سازمان ملل، سازمان‌های بین‌المللی و… قواعد کلی را بر جهان حاکم کند. قواعدی که برخی مانند FATF حتی مورد تصویب سازمان‌های بین‌المللی نبوده و از دل گروه هفت برخواسته و به مرور و با هیمنه‌ای که غرب از خود ساخته، به همه قبولانده شده است.

وقتی نظام سلطه این هیمنه را پیدا کرد، توانست پول مجازی را نیز با همین هیمنه به همه بقبولاند.

جنگ اوکراین هم فقط یک نزاع میان دو کشور نبود؛ بلکه زیر سئوال بردن قواعدی بود که دهه‌ها تلاش شد به همه قبولانده شود. به همین دلیل هم بود که نوع مواجهه غرب با آن بسیار سنگین بود و بسیاری از قواعدی که خودشان به دیگران می‌قبولاندند را زیر سئوال بردند. حتی از شرکت تیم‌های ورزشی روسیه در مسابقات جهانی جلوگیری کردند! کاری که  هیتلر هم انجام نداد. به همین دلیل بود که یکی از اولین اثرات جنگ اوکراین؛ شکستن سنگین قیمت رمزارز‌ها بود.

این مطلب را برای این نوشتم که به خودمان یادآوری کنیم که غرب، عمده پیروزی‌هایش با حفظ هیمنه آن در جهان به‌دست آمده و حالا که انقلاب اسلامی توانسته است هیمنه  نظام سلطه را بشکند با تمام قوا به جنگ آمده‌‍اند.این در حالی است که باید بدانیم که بعد از شکستن هیمنه نظامی، اقتصادی، سیاسی، دیپلماتیک و حقوقی آنها، شکستن هیمنه رسانه‌ای و فضای مجازی نظام سلطه، پیروزی‌هایی بیش از حد تصور خواهد داشت و جهادتبیین یعنی شکستن این هیمنه.


اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار