کد خبر: ۶۵۷۳
موفقیت دیگر برای سازمان سینمایی سوره ،

انیمیشن «بیا آشتی کنیم» موفق به دریافت جایزه جشنواره «انیمور» روسیه شد

فیلم انیمیشن «بیا آشتی کنیم» از محصولات سازمان سینمایی سوره موفق به دریافت جایزه جشنواره «انیمور» روسیه شد.
۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۸

انیمیشن « بیا آشتی کنیم » موفق به دریافت جایزه جشنواره «انیمور» روسیه شد

به گزارش پایگاه خبری نهضت، انیمیشن «بیا آشتی کنیم» از تولیدات مرکز انیمیشن سوره و ساخته عبدالله علیمراد موفق به کسب جایزه بهترین انیمیشن از جشنواره «انیمور» روسیه شد.

این جشنواره محلی برای ملاقات تماشاگران، نویسندگان، کارشناسان و نمایندگان صنعت کارتون از کشور روسیه و کشور‌های منطقه آسیاپسیفیک است.

جشنواره «انیمور» در روز سی‌ام سپتامبر برابر با هشتم مهرماه ۱۴۰۱ در شهر خاباروفسک روسیه برگزار شد.

سریال انیمیشن کودکانه «بیا آشتی کنیم» محصول مرکز انیمیشن سوره در ۱۳ قسمت ۶ دقیقه‌ای به تولید رسیده و در ساخت آن از تکنیک استاپ موشن استفاده شده است. در این مجموعه، شخصیت‌ها از جنس خمیری هستند و گاه به تناسب داستان، تحولی در آن‌ها اتفاق می‌افتد.

پخش بین الملل انیمیشن «بیا آشتی کنیم» برعهده مرکز بین الملل سوره است.

عبدالله علیمراد کارگردانی انیمیشن «بیا آشتی کنیم» را بر عهده دارد و در گفت‌و‌گویی گفت: طرح اولیه انیمیشن را محمدرضا علیمراد ارائه داد و در ادامه قصه‌های هر قسمت شکل گرفت، همچنین در ابتدا قرار بود نام اثر «همسایه‌ها» باشد، ولی از آنجایی که نامی تکراری برای انیمیشن بود اسم این اثر را به «بیا آشتی کنیم» تغییر دادیم.

علیمراد با اشاره به داستان و مضمون این انیمیشن، عنوان کرد: داستان درباره دو همسایه است که با هم در ارتباط هستند این دو‌گاه با هم دوست و گاهی با همدیگر در جنگ و جدال هستند، در واقع زمانی که مسائل مادی مطرح می‌شود با هم در کشمکش هستند، اما زمانی که پای دشمنی در میان است با هم علیه آن دشمن، متحد و دوست می‌شوند.

وی با بیان اینکه برای ساخت این انیمیشن گروه سنی خاصی را در نظر نگرفته‌اند، تصریح کرد: در واقع انیمیشن «بیا آشتی کنیم» تمامی مخاطبان را در بر می‌گیرد و چه کودکان و نوجوانان و چه افراد بزرگسال می‌توانند به تماشای این انیمیشن بنشینند.

خالق آثاری، چون «کاغذ و تا»، «کلید قفس»، «کوه جواهر» و «بچه‌ها در موزه» با اشاره به تکنیکی که در ساخت انیمیشن «بیا آشتی کنیم» از آن بهره گرفته‌اند، گفت: در ساخت این اثر از تکنیک عروسکی یا اصطلاحا استاپ موشن استفاده کردیم و شخصیت‌ها و دکور کار از جنس خمیر هستند و از خاصیت خمیری کاراکتر‌ها جهت ارائه بهتر اثر بهره گرفتیم.

وی افزود: موسیقی تیتراژ این انیمیشن که ۵۷ ثانیه است را از بخشی از قطعات گروه موسیقی فانفار رومانی گرفته‌ایم.

مسعود صفوی تهیه کنند و مدیر مرکز انیمیشن حوزه هنری و طی گفتگویی اظهار داشت: در مرکز انیمیشن حوزه هنری با تکنیک stop motion کاری انجام نشده بود و تا قبل از این نیز فقط چندین بار برای ساخت اثری با این تکنیک اقدام شده بود، اما موفقیتی حاصل نشده بود تا اینکه دو سال قبل ایده ساخت کارگاه stop motion را در مرکز انیمیشن با آقای علیمراد در میان گذاشتم و با کمک او کارگاهی بسیار مجهز با این تکنیک راه اندازی شد.

صفوی خاطر نشان کرد: مجموعه «بیا آشتی کنیم» اولین مجموعه با استفاده از تکنیک stop motion که در مرکز انیمیشن در ۱۳ قسمت هفت دقیقه‌ای تولید شده است.

دیگر عوامل انیمیشن «بیا آشتی کنیم» عبارتند از: عباس دبیر دانش (موسیقی)، مهرشاد ملکوتی (صداگذاری)، محمدرحیم بختیاری (فیلمبردار)، مانی کاشیان (طراح و سازنده عروسک‌ها و دکور)، سروش دیانتی (مدیریت امور رایانه)، امیرحسین علیمراد (کامپوزیت و بخش متحرک سازی) و محمد ناصری (تدوینگر).

انیمیشن « بیا آشتی کنیم » موفق به دریافت جایزه جشنواره «انیمور» روسیه شد

اخبار مرتبط
ارسال نظر