کد خبر: ۶۶۰۳
امام جمعه شهرستان قرچک:

دشمن از رسیدن مسلمین به ندای توحیدی در هراس است

جمعی از مسئولین و علمای شیعه و اهل سنت شهرستان قرچک به مناسبت هفته وحدت با یکدیگر دیدار کردند.
۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری نهضت؛ حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیلی امام جمعه شهرستان قرچک در نشست جمعی از علمای شیعه و اهل سنت شهرستان قرچک که بمناسبت هفته وحدت برگزار شد اظهار داشت: اهل سنت بیش از یازده هزار شهید را تقدیم نظام اسلامی کردند که تعداد بسیار قابل توجهی از این شهیدان از علمای اهل تسنن بودند.

وی افزود: حقایقی باید در این جلسات گفته شود که دوستان شاد و دشمنان خشمگین و منزوی شوند، فرمایشات نبی مکرم اسلام (ص) و ندای توحیدی ایشان به نتیجه رسیده است و اسلام به اوج اقتدار خود در حال نزدیک شدن و اعتلای ندای توحیدی است.

امام جمعه شهرستان قرچک گفت: بنده، چون در کرمانشاه و کردستان خدمت کردم دایره‌ی فکری این بزرگواران را می‌دانم، در موضوع مراسماتی که برای اهل بیت پیامبر گرفته می‌شد مخصوصا دختر نبی مکرم اسلام، علمای اهل سنت پیش قدم‌تر از شیعیان بودند و استقبال بسیار خوبی میکردند.

اسماعیلی افزود: شیعیان و اهل تسنن ما وجه اشتراک بسیار زیادی دارند، ولی تمام تلاش آنانی که از اقتدار و تفکر اسلامی وحشت دارند به نقاطی که گا‌ها بین شیعه و سنی تفاوت‌های کوچک دارد را اختلاف می‌دانند.

وی در ادامه اظهار کرد: امروز دشمنان حقیقتا از وحدت بین شیعه و سنی می‌ترسند. شیعیان و اهل سنت با یک دیگر هم عقیده و هم نظر هستند، مانند حمایت از مظلومیت مسلمانان فلسطین، محکوم کردم اقدامات ضد بشری رژیم خود خوانده و کودک کش اسراییل و بسیاری از موضوعات مختلف که دشمنان از این مسائل در هراس هستند از این رو آنان را به اختلاف افکنی وادار کرده است.

وحدت شیعه و سنی خار چشم دشمنان اسلام است

در ادامه این مراسم؛ فرماندار شهرستان قرچک با ضمن تبریک حضرت وحدت اظهار داشت: همانطور که همه مستحضر هستند، بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، حساسیت دشمنان اسلام برای ایجاد اختلاف و تفرقه افکنی بین مسلمانان بیشتر شد، حضرت امام (ره) با توجه به این موضوع در جهت وحدت هرچه بیشتر اسلام و مسلمین در یک ابتکار عملی دوازدهم ربیع الاول تا نوزدهم ربیع الاول را هفته وحدت نامیدند.

وی افزود: بزرگان و پیروان اهل سنت و شیعه ما بر این وحدت بسیار تاکید دارند، اگر این ابتکار عمل امام نبود، زمینه خیلی از اختلافات سیاسی و امنیتی را در کشور به وجود می‌آورد.

فرماندار قرچک گفت: دشمن مداوم به دنبال برهم زدن نظم و امنیت ایران اسلامی است، به دنبال تفرقه بین مسلمین است و از هر راهی برای این موضوع استفاده میکند، تنها چیزی که میتواند این تفرقه‌ها را از بین ببرد وحدت هرچه بیشتر شیعیان و اهل سنت است.

فاتحی نژاد بیان کرد: وحدت و انسجام باید در بین خودمان باشد تا دشمن نتواند تخم اختلاف را بین مسلمانان ایجاد کند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار