کد خبر: ۶۶۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه مطرح کرد؛

ضرورت توجه و پرداختن به شعر کردی در اشعار و مداحی‌ها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: در اشعار و مداحی‌ها به شعر کردی بیش از گذشته باید توجه شود.
۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه، با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه، رئیس شورای هیات مذهبی و جمعی از مداحان و فعالان فرهنگی کرمانشاه آیین معارفه مسئول جدید بنیاد دعبل کرمانشاه در اداره‌کل تبلیغات اسلامی کرمانشاه برگزار شد.

در این مراسم میثم مقدسی به عنوان مسئول جدید بنیاد دعبل کرمانشاه جایگزین شادروان مسلم مقدسی شد.

حجت الاسلام یوسف احمدی در آیین معارفه  مسئول جدید بنیاد دعبل کرمانشاه اضهار کرد: بنیاد دعبل خزاعی با پیگیری و همت پیرغلام مخلص آستان مقدس اهل بیت علیه السلام مرحوم حاج علی آقای آهی و دیگر بزرگان این عرصه تأسیس و در عمر بیش از یک دهه خود همواره منشأ خدمات ارزنده‌ای به جامعه ستایشگران و دیگر خادمان آن خاندان عصمت علیه السلام بوده است.

وی افزود: مدح و مداحی یکی از عوامل مهم در ترویج اندیشه اسلامی شیعی بوده و در طول تاریخ مداحان و شاعران با استفاده از اشعار، سیره و رفتار اهل بیت (ع) را در قالب‌های جذاب پایدار و تأثیرگذار توصیف و به مخاطبان انتقال دادند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: بیشترین فراوانی در شعر فارسی متعلق به شعر آئینی است و آن شخصی می تواند پاسخگوی انواع سلایق باشد که خود یا مداح بوده و یا همیشه از پامنبری‌های مداح باشد.

احمدی بیان کرد: چون مداحان و هیئت‌های مذهبی با جمعیت قابل‌ملاحظه‌ای از افراد جامعه به‌ویژه جوانان و نوجوانان در ارتباط هستند می‌توانند نقش مؤثری در تربیت آنان داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت توجه در بیان اشعار مختلف توسط مداحان، گفت: اشعار باید در بیان فضائل اهل بیت(ع) بکار گرفته شده و موجب تبلیغ دین شوند و در این مسیر باید از غلو در اشعار و مداحی پرهیز شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: امروز هیئت و سایر تشکل‌های دینی فرصتی بزرگ برای معرفی و بیان اسلام ناب و سبک زندگی اسلامی است و مداحان، سخنرانان و ... باید در راه تبلیغ درست دین قدم بردارند.

احمدی عنوان کرد: استان کرمانشاه از ظرفیت های مختلفی در زمینه شعر و مداحی برخوردار بوده و باید به شعر کردی بیش از گذشته توجه شود.

وی در پایان برای مسلم مقدسی که طی سالیان گذشته مسئولیت بنیاد دعبل را برعهده داشتند از خداوند متعال علو درجات را خواستار و برای میثم مقدسی آرزوی توفیق و موفقیت کردند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار