کد خبر: ۶۶۶
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان:

تاریخ تشیّع و بشریّت مدیون قیام فاطمه سلام الله علیها است

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان با تاکید بر اینکه فاطمه (س) نماد بارز ولایت مداری گفت: تاریخ تشیّع و بشریّت با قیام آن حضرت بیمه شد، قیام حسن بن علی و امام حسین (ع) ثمره ی قیام مادرشان فاطمه (س) و تمام قیام های تشیّع در طول تاریخ فرزند قیام عاشورا است.
۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان؛ حجت الاسلام دکتر عبّاس عبداللهی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در اولین شب مراسم ایّام فاطمیه که در مسجد جامع شهر ایوانکی برگزار شد با اشاره به اینکه اصل وجود عالم در همه ی اعصار و زمان ها به واسطه ی نور مقدس زهرای مرضیه (س) آفریده شده است گفت: در حدیثی قدسی خطاب به پیامبر اکرم (ص) آمده است: «ای احمد اگر تو نبودی افلاک را خلق نمی‌کردم و اگر علی نبود تو را خلق نمی‌کردم و اگر فاطمه نبود شما دو نفر را خلق نمی‌کردم».
وی با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) ام المؤمنین و هر انسان مؤمنی در هر برهه ای از تاریخ به دنیا بیاید ایشان شأن مادری بر او دارد اظهار کرد: تمام عالم خلقت به واسطه ی نور مقدس حضرت فاطمه (س) آفریده شده و به خاطر همین لقب امّ المؤمنین و مادر خلقت به آن حضرت داده شده است. 
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) نماد ولایت مداری و مجاهد بودن نسبت به امام جامعه در زمان رسول الله (ص) و علی ابن ابیطالب (ع) است افزود: آن حضرت خود را سرباز ولایت می دانستند و با تمام توان برای حمایت از ولایت ایستادند. 
عبداللهی با بیان اینکه باید از اشاره و نگاه امام جامعه متوجه تکلیف شد تصریح کرد: نباید امام جامعه به صورت مستقیم به ما بگوید تکلیف چیست بلکه هنر آن است قبل از اینکه ولیّ جامعه مستقیم و غیرمستقیم به زبان آورد متوجه تکلیف خود شویم.
وی با اشاره به سخن امام سجاد (ع) که فرمودند شیعیان ما در عصر غیبت برترین شیعیان در طول تاریخ اند چون آنها در زمان غیبت امام شان تشخیص وظیفه می دهند و عمل می کنند نه در زمان ظهور امام تاکید کرد: امام زمان امروز از ما برادری،‌ همدلی و مواسات در حق هم، خلوص و مجاهدت در راه حق می خواهد. 
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان با تاکید بر اینکه حضرت فاطمه سلام الله علیها مظهر غیرت و قیام برای اقامه ی حق است گفت: آن حضرت تاریخ تشیّع و بشریّت را با قیام خود بیمه کرد و قیام حسن بن علی و امام حسین (ع) ثمره ی قیام مادرشان فاطمه (س) و تمام قیام های تشیّع در طول تاریخ فرزند قیام عاشورا است.
عبداللهی در بخشی از صحبت های خود با تاکید بر اینکه فاطمه ی زهرا (س) الگوی فرزندآوری و فرزند پروری است و با رفتار و گفتارش فرزندانی را تربیت کرد که سرآمد مردم زمان خود بودند بیان کرد: فرزندآوری و کاهش جمعیت از دغدغه های مقام معظم رهبری و مهم ترین مسائل پیش روی کشور در حال حاضر است و این در حالی است که کشور باید به سمت افزایش جمعیت معقول و معتدل پیش برود. 
وی فرهنگ سازی در خصوص فرزندآوری را وظیفه ی همه ی آحاد جامعه برشمرد و تاکید کرد: مسئولیت سنگینی بر عهده همه مسئولان کشور، روحانیت،‌ مبلغان، نهادهای دینی و فرهنگی است، باید همه دست به دست هم داده و با استفاده از ظرفیت های تبلیغ و منبر کشور را از این بحران نجات دهیم.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار